Wij hebben volgende zaken laten uitvoeren door timmerbedrijf Heethuis:
- Aanpassen raamkozijn aan achterzijde + plaatsen nieuw raam (dubbelglas)
- Verwijderen van voordeur en vervangen door dubbelglas + aanpassen kozijn
- Schuurdeur vervangen door oude voordeur en deze op maat maken (was 5 cm te breed)
- Plaatsen van 4 nieuwe houten binnenkozijnen + afhangen deuren
- Plaatsen van een gezandstraald binnenraam + kozijn
- Leveren van al het materiaal
Hij kon snel komen kijken en kwam met een zeer gedetailleerde offerte die binnen ons budget viel. Ook kon hij snel beginnen en was hij duidelijk in zijn communicatie. Als iets wat langer duurde was hiervoor een duidelijke reden. Ook de prijzen die hij rekende voor de deuren en het glas waren redelijk.
Afgaande op de lovende reviews op werkspot heb ik daarom gekozen voor Timmerbedrijf Heethuis.
Over het aanpassen van voordeur (smaller maken) en plaatsen van dubbel glas in het kozijn aan achterzijde ben ik zeer tevreden. Vooral de voordeur is erg goed gelukt.
Helaas ben ik over de overige zaken zeer ontevreden:
- De houten kozijnen zijn niet recht geplaatst (bijv. linkerkant die verder naar voren komt dan rechterkant) waardoor de stukadoor genoodzaakt was om de muur gelijk te trekken met het kozijn. Hierdoor heb ik zelf nog nieuwe koplatten moeten plaatsen.
In WC moet ik waarschijnlijk helaas ook koplatten plaatsen vanwege zelfde probleem, alleen nu met de tegels die voorbij het deurkozijn komen.
- Omdat één deurkozijn enorm schuin zat moest deze aangepast worden, hierbij is het kozijn en de deur beschadigd. Dit is overigens wel prima hersteld door Richard.
- We hadden gevraagd of er dingen waren die we zelf konden doen. Er werd toen aangegeven dat wij wel wat plamuurwerk konden doen. Toen bleek dat er na aanpassen van kozijn aan voorzijde enorme gaten overbleven en wij dit niet zagen zitten. Helaas wilde hij dit niet meer uitvoeren (ondanks ons aanbod om hiervoor alsnog het eerder geoffreerde bedrag te betalen).
- Het bestelde glas voorzijde had niet de juiste maat en kon slecht met zeer veel moeite in kozijnen worden geplaatst. Hierdoor is het verfwerk van kozijn aan voorzijde beschadigd.
- Er zijn verkeerde glaslatten gebruikt bij het binnenkozijn, dit zijn standaard glaslatten terwijl je bij enkel glas glaslatten van 3 cm moet gebruiken. Dit ziet er erg lelijk uit en dit moeten we nu helaas laten herstellen door een andere timmerman.
- Het binnenraam zit zo strak in het kozijn dat wij net door andere timmerman gewaarschuwd zijn dat het mogelijk is dat deze komende jaren een keer gaat springen. Geen prettig idee gezien veiligheid en de prijs van de ruit (> 300 euro, zandstralen is duur).
- Andere timmerman wees ons ook op dat scharnieren te laag/hoog zitten, horen eigenlijk 25 cm van de vloer te zitten omdat je deur dan makkelijker kan verwijderen. Weet niet of dit echt zo hoort of slechts een mening is.
- Aanpassing van kozijn voordeur naar een raamkozijn is niet netjes gebeurd waardoor binnenzijde van kozijn er nu lelijk uitziet.
- Algemene afwerking is gewoon niet mooi, erg jammer. Had gezien reviews hier hoger niveau werk en afwerking verwacht.