Voorwaarden voor Reviews

Voorwaarden voor Reviews voor Opdrachtgever

We moedigen opdrachtgevers aan om enerzijds beoordelingen achter te laten om een betrouwbaar aanbod op te bouwen voor toekomstige opdrachtgever die op zoek zijn naar een vakman - anderzijds zijn beoordelingen een geweldige manier om betrouwbare vakmensen te helpen meer werk binnen te halen.

Wanneer kunnen opdrachtgever een beoordeling achterlaten?

Je kunt een beoordeling achterlaten voor elke vakman die je via ons platform hebt ingehuurd, op voorwaarde dat het werk reeds is begonnen of je een aanbetaling hebt gedaan.

Voldoe je niet aan bovenstaande eisen, maar wil je ons toch laten weten wat je ervaring is met een van onze vakmensen op Werkspot, neem dan contact op via ons contactformulier.

Wat neem je op in een beoordeling?

Beoordelingen moeten altijd een eerlijk en feitelijk verslag zijn van je ervaring met een vakman. Hier zijn een aantal dingen waar je rekening mee moet houden als je een beoordeling schrijft:

  • Beoordelingen zijn beperkt tot 1000 tekens
  • De beoordeling moet gericht zijn op het werk dat is uitgevoerd door de vakman die je hebt ingehuurd
  • De beoordeling kan ook gaan over het gedrag/professionalisme van de vakman
  • De beoordeling moet constructief zijn - vermijd beschuldigingen en beledigend taalgebruik
  • Blijf bij de feiten

Wat neem je niet op in een beoordeling?

We vragen je om beleefd en respectvol te blijven wanneer je een beoordeling achterlaat, zelfs als de dingen niet zijn gegaan zoals gepland. Je beoordeling is jouw kans om mensen te laten weten wat jouw ervaring is met het werken met de vakman. Het is niet toegestaan om:

  • valse, onnauwkeurige of misleidende verklaringen af te leggen
  • persoonlijke of privégegevens over de vakman of diens werknemers te vermelden (naam, huisadres, telefoonnummer, enz.)
  • beledigende, grove, aanstootgevende, racistische, haatdragende of denigrerende taal te gebruiken
  • links of promotiemateriaal in je beoordeling op te nemen die andere opdrachtgever van het platform kunnen weghalen

Wanneer worden de beoordelingen verwijderd?

Werkspot verbindt zich ertoe alle beoordelingen te publiceren zolang de inhoud voldoet aan de voorwaarden die daaraan worden gesteld in dit beleid. Dit betekent dat we enkel beoordelingen zullen verwijderen indien:

  • er geen werk is gestart en geen geld aan de vakman is betaald
  • de feedback geen betrekking heeft op een daadwerkelijke klus die op ons platform is geplaatst of op een echte huiseigenaar
  • de huiseigenaar is betaald of anderszins aangespoord is om de beoordeling te plaatsen
  • de beoordeling persoonlijke informatie bevat (zoals namen, adressen of andere identificerende informatie) van de huiseigenaar, verkoper of een derde partij
  • de beoordeling beledigend, grof, aanstootgevend, hatelijk, racistisch of denigrerend taalgebruik bevat
  • de beoordeling inhoud bevat die illegaal is of illegale activiteiten beschrijft
  • de beoordeling vals, onnauwkeurig of misleidend is
  • de huiseigenaar om verwijdering van zijn beoordeling verzoekt
  • we een gerechtelijk bevel om een beoordeling te verwijderen (of tijdelijk offline te halen) hebben ontvangen
  • de beoordeling in strijd met onze algemene voorwaarden voor vakmensen en/of onze algemene voorwaarden voor opdrachtgever.

Vakmensen hebben ook het recht om bezwaar te maken tegen een beoordeling die over hen is achtergelaten. We zullen alle ontvangen bezwaren onderzoeken en wanneer we van mening zijn dat een beoordeling in strijd is met onze algemene voorwaarden of dit beleid, kunnen we de beoordeling.

Kan een beoordeling worden gewijzigd of verwijderd?

Als een huiseigenaar een beoordeling wil wijzigen, kan dit door in te loggen op diens account.

Een huiseigenaar die een beoordeling wil verwijderen, dient rechtstreeks contact met ons op te nemen en de verwijdering aan te vragen.

Hoe wij beoordelingen verwerken?

Om ervoor te zorgen dat we alleen echte beoordelingen verwerken, kan een beoordeling over het algemeen alleen worden ingediend mits:

  • De beoordeling is gekoppeld aan een klus die op ons platform is geplaatst door een van onze opdrachtgever;
  • De vakman waarop de beoordeling betrekking heeft is ingehuurd voor deze klus via ons platform; en
  • De huiseigenaar is ingelogd op zijn account bij het plaatsen van de beoordeling.

Alle negatieve beoordelingen worden beoordeeld als onderdeel van onze monitoring van vakmensen, maar we verwijderen de beoordelingen niet, tenzij deze in strijd zijn met onze algemene voorwaarden of dit beleid. We bepalen naar eigen oordeel of we een beoordeling op verzoek verwijderen of niet.

We accepteren ook beoordelingen voor vakmensen van maximaal vijf klanten van buiten ons platform. Vakmensen kunnen deze beoordelingen aanvragen bij hun bestaande klanten (via hun account op ons platform) en de beoordelingen van de klanten worden rechtstreeks naar ons verzonden. We controleren de echtheid van deze beoordelingen door te vragen of de vakman een kopie van de betaalde factuur voor de klus kan overleggen. De beoordeling wordt pas gepubliceerd als de factuur is ontvangen.

We accepteren geen valse, onnauwkeurige, neppe of misleidende beoordelingen en we zullen passende maatregelen nemen tegen gebruikers die dergelijke beoordelingen plaatsen. Dit kan leiden tot het sluiten van accounts van opdrachtgever die valse, onnauwkeurige, neppe, misleidende of anderszins ongepaste beoordelingen achterlaten.

Hoe we beoordelingen verkrijgen en publiceren?

Zodra een vakman voor een klus op ons platform is ingehuurd, vragen we opdrachtgever om een beoordeling achter te laten op basis van hun ervaring. Dit gebeurt via een combinatie van e-mails en berichten via onze app.

Beoordelingen worden gegeven op basis van een sterrensysteem, waarbij elke beoordeling een score tussen 1 en 5 sterren krijgt (5 is het meest positief). De totale gepubliceerde beoordeling voor een vakman wordt berekend door het gemiddelde van hun gecombineerde beoordelingen te berekenen.

We staan geen gesponsorde beoordelingen toe op ons platform. Alle beoordelingen die zijn achtergelaten in ruil voor beloningen zullen worden verwijderd.

Richtlijnen voor beoordelingen

We moedigen alle vakmensen aan om te reageren op de beoordelingen die ze ontvangen. Dit geeft verkopers de kans om hun perspectief op een professionele manier te geven.

We begrijpen dat dingen soms niet volgens plan verlopen, hetgeen kan resulteren in een lage beoordeling van een huiseigenaar. Het is belangrijk om te begrijpen dat één lage beoordeling naast andere positieve beoordelingen je er niet van hoeft te weerhouden om werk binnen te halen. Een goed geschreven, professionele reactie kan voor een huiseigenaar net zo belangrijk zijn als een positieve beoordeling, omdat het laat zien dat je in staat bent om goed te communiceren en eventuele problemen op te lossen.

Als je reageert op een beoordeling, zorg ervoor dat je:

  • het antwoord constructief houdt en de beschuldigende en beledigende taal vermijdt
  • geen persoonlijke informatie van de opdrachtgever die hen zou kunnen identificeren (zoals namen, adressen of andere contactgegevens) vermeldt
  • bij de feiten blijft
  • je reactie niet gebruikt om de huiseigenaar te bedreigen of te intimideren
  • niet met promotiemateriaal reageert dat andere opdrachtgever van ons platform zou kunnen weghalen

Werkspot behoudt zich het recht voor om je reactie naar eigen goeddunken te verwijderen als deze in strijd is met de regels en de voorwaarden in dit beleid. Als dit het geval is, zullen we je via de contactgegevens van je account op de hoogte stellen.

Als een van beide partijen bezwaar heeft tegen de oorspronkelijke beoordeling of de reactie van de vakman, dient deze partij contact met ons opnemen via ons contactformulier.

Waarom hebben we dit beleid?

Dit beleid helpt de betrouwbaarheid van onze beoordelingen te beschermen. We zullen het beleid van tijd tot tijd herzien en bijwerken om ervoor te zorgen dat we voldoen aan de wetgeving en de industrienormen. Gebruikers zijn verplicht om dit beleid, onze algemene voorwaarden en alle toepasselijke wetten na te leven.