Als je Werkspot gebruikt, ga je akkoord met ons cookie-beleid.

4 tips voor het binnenhalen van nieuwe klanten

Blog - 4 tips voor het binnenhalen van nieuwe klanten

Het opbouwen van een goede reputatie en het zorgen voor continuïteit in het binnenhalen van opdrachten, zijn essentieel voor de groei van je bedrijf. Tegenwoordig zijn er meer mogelijkheden dan ooit om de aandacht van nieuwe klanten te trekken. Met deze professionele en klantgerichte aanpak, verander je potentiële klanten in tevreden opdrachtgevers.

1. Blijf in contact met je potentiële klanten

Bouw op social media vertrouwen op met video’s van je werkzaamheden. Plaatst op je Werkspot-profiel kwalitatieve voor- en na foto’s van de projecten waar je het meest trots op bent. Laat potentiële klanten zien dat je betrouwbaar en behulpzaam bent, door op een professionele manier snel te reageren op opmerkingen en berichten.

2. Reageer vanaf het begin op de onzekerheden van potentiële klanten

Als een potentiële klant onzeker of twijfelachtig lijkt, is het belangrijk om snel op onzekerheden te reageren om vertrouwen op te bouwen, zodat je het project vooruit kan helpen. Budget, timing en kwaliteit staan voorop. Wees duidelijk en transparant over de kosten die aan het project zijn verbonden, inclusief mogelijke onvoorziene uitgaven. Moedig de potentiële klant aan om reviews over jouw werk op je Werkspot-profiel te bekijken. Wees tenslotte behulpzaam door het eerlijk beantwoorden van vragen en zorg dat je betrokken blijft, zodat je laat zien dat je hun zorgen serieus neemt. Je hebt snel en eenvoudig toegang tot je berichten via de Werkspot app.

3. Zorg voor een ervaring waarbij de opdrachtgever centraal staat

Zorg ervoor dat je opdrachtgevers van begin tot eind een goede ervaring hebben. Uitstekende klantenservice gaat niet alleen over de kwaliteit van de materialen of het werk dat je levert. Het gaat erom dat je de opdrachtgever laat zien dat je hen en het gegunde project bij elke stap waardeert, vanaf het eerste telefoontje tot de laatste werkdag. Het ontvangen van een positieve review, maakt het de extra tijd waard die je besteed aan het uitvoeren van de opdracht. Denk bijvoorbeeld aan het opruimen van de werkplek na afloop, of het gratis toevoegen van iets extra’s.

4. Maak klantgerichte offertes

Onderscheid jezelf met gerichte offertes, waarmee je direct de aandacht trekt van nieuwe klanten. Een verlengde garantie kan bijvoorbeeld doorslaggevend zijn voor een potentiële klant om contact met jou op te nemen. Zodra het contact tot stand is gebracht, kan je direct je potentiële klant overtuigen door te laten zien waarom jij de juiste vakman bent voor hun opdracht. Je Werkspot-profiel, klantgerichte aanpak, behulpzaamheid en open manier van communiceren, helpen je bij het vinden van je volgende opdracht op Werkspot.