Ik heb voor UwDak gekozen, niet alleen omdat Bart een vriendelijk en kundig mens is, maar ook omdat hij – in tegenstelling tot zijn overige dakdekcollega’s die ik voor een bezoek had uitgenodigd - een duidelijke offerte had opgesteld. Duidelijk in de zin van precies beschreven wat er moest gebeuren en hoeveel me dat zou gaan kosten. En dat is plezierig omdat je best wel een bedrag moet ophoesten. Over de klus zelf: Bart en zijn maat heb ik de uren die ze er waren, nauwelijks gezien. Er werd - afgezien van één kop koffie in het begin – hard en stug doorgewerkt. Na afloop is alles netjes opgeruimd en hebben we de foto’s bekeken (omdat ik voor geen goud mijn dakkapel opklim) én vanaf de straat het werk aan de schoorsteen bewonderd. Het zag er allemaal prima en gedegen uit, hoewel natuurlijk de eerste echte stortbui duidelijk moet maken of er echt goed werk is geleverd (maar daar twijfel ik eerlijk gezegd niet aan).