De Groene Hovenier Aduard

Beoordeling: 4.1 van 5

De Groene Hovenier Aduard beoordelingen (22)

  • Review door Iris, Zuidhorn
    Beoordeling: 5 van 5
    Beoordeeld op 25 sep 2019
    Tuin: Boom snoeien; 2 bomen
    Uitstekende ervaring. Goed contact, snel uitgevoerd, zeer netjes en volledig naar wens!
  • Review door Jaap, Groningen
    Beoordeling: 5 van 5
    Beoordeeld op 15 aug 2019
    Tuin aanleggen: Kleine aanpassingen in bestaande tuin
    Afspraak gemaakt met Manfred, echter op de afgesproken dag erg veel regen. In overleg de afspraak een dag uitgesteld. De klus (drainage aanleggen) ging vlotter dan gedacht en de afgesproken prijs werd daardoor ook aangepast. Prettige samenwerking. Goed bevallen. Afspraak gemaakt om in het najaar de tuin te snoeien.
  • Review door Judith, Haren
    Beoordeling: 1 van 5
    Beoordeeld op 29 mei 2018
    (Achterstallig)onderhoud grote tuin.
    Helaas is het ingraven van onze trampoline uitgelopen op een drama. Manfred liep tegen een aantal problemen aan (drainage niet diep genoeg ingegraven). Hier hadden we uiteraard begrip voor. We hebben hem de kans gegeven dit te herstellen ( 10 dagen). De situatie was zeer onveilig voor ons 2 jarig zoontje. Manfred werd ziek ( niet de 1e x). Hij kon niet aangeven wanneer hij de boel kon herstellen. Bovendien gaf hij aan dat de trampoline niet ingegraven kon worden zoals wij dat wensten zonder de hele tuin ( 20 meter) te voorzien van dieper liggende dranaige. We hebben daarom de opdracht voor dit deel opnieuw uitgezet. Uiteraard bereid hem te betalen voor het werk dat wel goed gebeurd is. We kregen echter de gehele rekening. We hebben onze rechtsbijstand ingeschakeld, maar kregen vandaag een incasso maning. Manfred communiceerde sowieso slecht. We moesten steeds opnieuw informeren wanneer hij zou komen etc.. Ik was niet van plan een negatieve recentie te plaatsen. Het is niet mijn insteek een zzp-er kapot te maken. Maar een incassobureau?! De herstelkosten waren hoog. Andere hoveniers schaamden zich voor het zeer slechte werk van Manfred E. Ham. Gelukkig was het voor een andere hovenier geen enkel probleem de trampoline goed in te graven en alleen plaatselijk de drainage aan te passen. Zie laatste foto.
    (Bewerkt op 6 jun 2018)

    Reactie van de vakman:

    De klus was zoals te zien op de foto's nog niet af, echter ben ik ziek geworden kort na deze plaatsing e x griep binnen een paar maanden, griepgolf) en heb ik deze klus niet binnen de door de klant gestelde termijn kunnen afmaken Hierdoor heeft de klant ervoor gekozen om dit te laten doen door een andere vakman Soms kunnen wij niet aan de door de klant gestelde termijn voldoen, oorzaken kunnen zijn weersomstandigheden maar ook ziekte. Een zzp'er kan ziek worden, echter proberen wij altijd tot een goede oplossing te komen

    Reactie geplaatst 6 jun 2018
  • Review door Gerard, Groningen
    Beoordeling: 4 van 5
    Beoordeeld op 12 jul 2016
    Achterstallig onderhoud tuin tbv verkoop
    Zeer tevreden! Duidelijke afspraken kunnen maken en het werk keurig binnen de termijn verricht. Dacht goed mee en was flexibel waar we het nodig hadden.
  • Review door Werkspot-gebruiker uit Groningen
    Beoordeling: 4 van 5
    Beoordeeld op 14 sep 2015
    Terras van 16 m2 leggen
    Uitstekend. Snel reageren, betrouwbaar, goed en precies werken.
  • Review door Werkspot-gebruiker uit Groningen
    Beoordeling: 1 van 5
    Beoordeeld op 27 jul 2015
    Opkappen van tuin
    Deze hovenier doet niet wat er is afgesproken! Tip: laat hem een uitgebreide schriftelijke offerte maken en zorg dat je aanwezig bent wanneer hij aan de slag gaat, zodat je precies weet wat hij gaat doen anders maakt hij zich er erg gemakkelijk vanaf. Of zoek liever een andere hovenier. Mijn opdracht bestond uit mijn kleine voortuin te voorzien van beplanting. Hij heeft snel twee soorten planten gepoot en heeft de helft van de oude beplanting laten staan. Terwijl we de afspraak hadden gemaakt dat hij alles weg zou halen en er een leuke voortuin met verschillende planten van zou maken. Wanneer je aangeeft dat je niet helemaal tevreden bent, toont hij totaal geen begrip en doet geen moeite om het op te lossen. Hij dreigt direct met een incasso bureau, wanneer je niet direct alles betaalt omdat hij zijn afspraken niet na komt. Deze klus had ik beter zelf kunnen doen, want het werk wat hij geleverd heeft is niet wat je van een hovenier verwacht en er was me dan een hoop ergernis bespaard gebleven.
    (Bewerkt op 28 jul 2015)

    Reactie van de vakman:

    Jammer dat een klant welke niet weet wat ze wil toch een referentie achterlaat die niet geheel berust op de waarheid; - de offerte was berekend en zo bekend gemaakt voor een deel van de voortuin omdat het nog niet besloten was of alles gedaan moest worden - na mail contact is er een verkeerde interpretatie ontstaan van de te leveren planten (zins opbouw was op 2 manieren te lezen) - op het voorstel van compensatie werd na een weekend nadenken afgezien, waarop een nieuwe compensatie werd aangeboden en geaccepteerd - bij de betaling van de factuur werd zonder overleg een deel van de kosten ingehouden - na herhaaldelijk verzoek werd er niet betaald waarop de waarschuwing volgde van incasso

    Reactie geplaatst 28 jul 2015