Veelgestelde vragen


Hieronder vind je de veelgestelde vragen over Werkspot.nl

  1. Opdrachtgever Algemeen
  2. Garantie
  3. Reviews
  4. Vakman Abonnementen
  5. Werkspot Voordeel
  6. Vakman Algemeen
  7. Algemene vragen

1. Opdrachtgever Algemeen

  1. 1.1

    Zijn er voorwaarden aan het plaatsen van een opdracht?

    Het plaatsen van een opdracht is geheel vrijblijvend en kosteloos. Om een opdracht te plaatsen moet je een account aanmaken met een geldig e-mailadres. Op dit e-mailadres ontvang je een activatiemail om het account te activeren en de opdracht te plaatsen. Als de opdracht is geplaatst krijg je vanzelf bericht van vakmannen. Dit kunnen zowel richtprijzen als verzoeken om meer informatie zijn.  Zie ook https://www.werkspot.nl/hoe-werkt-het/opdrachtgever

  2. 1.2

    Worden mijn persoonlijke gegevens getoond bij de opdracht?

    Je persoonlijke gegevens worden niet getoond bij de opdracht. Je gegevens worden anoniem door ons bewaard om de locatie van de opdracht te bepalen. Pas als je in contact wil komen met een vakman, dien je je telefoonnummer te delen.  

  3. 1.3

    Kan ik mijn opdracht wijzigen of verwijderen?

    Je kunt je opdracht gedurende 30 dagen op elk gewenst moment wijzigen en/of sluiten. Na 30 dagen wordt de opdracht automatisch gesloten. Het is niet mogelijk de periode dat een opdracht actief is te verlengen. Je kunt wel de opdracht opnieuw plaatsen. Vakmannen worden dan opnieuw op de hoogte gebracht van je opdracht.

    Je kunt je opdracht niet zelf verwijderen. Wil je de opdracht verwijderd hebben? Neem dan contact op met onze afdeling Customer Service op 088 – 93 757 93 of per mail via info@werkspot.nl

  4. 1.4

    Kan ik mijn adres wijzigen of toevoegen?

    Het is heel eenvoudig om je adres te wijzigen of toe te voegen. Hiervoor moet je eerst inloggen en vervolgens kun je onder "Mijn gegevens" een adres toevoegen of je adres wijzigen. 

  5. 1.5

    Hoe kom ik in contact met een vakman?

    Je kunt een vakman direct mailen of bellen via het tabblad 'contactgegevens' op zijn profielpagina. Wanneer de vakman een richtprijs of bericht heeft gestuurd kun je ook je telefoonnummer delen door 'Kom in contact' te klikken. De vakman neemt dan contact met jou op. 

  6. 1.6

    Hoe kies ik een vakman?

    Wanneer je inlogt, kun je de vakmannen in één overzicht vergelijken op basis van verschillende kenmerken: 

    • de bedrijfsnaam
    • het gemiddelde reviewcijfer
    • het aantal reviews
    • wanneer de vakman een bericht heeft gestuurd

    Op de profielpagina van de vakman zie je de belangrijkste kenmerken zoals de bedrijfsomschrijving, reviews en of de vakman garantie biedt.

    Wanneer je met een vakman in contact wilt komen, kies je voor de knop 'kom in contact'. Je deelt vervolgens je telefoonnummer met de desbetreffende vakman(nen). Op dit moment ontvang je zelf via de e-mail de contactgegevens van de vakman. Het is ook mogelijk om via ons platform een bericht te sturen.

    Nadat je het voorstel hebt afgestemd, kun je de vakman kiezen en na het uitvoeren van de opdracht een review geven.

  7. 1.7

    Ben ik verplicht met een vakman in zee te gaan?

    Het plaatsen van een opdracht op Werkspot is geheel vrijblijvend. Je bent niet verplicht om een vakman te accepteren of een klus uit te laten voeren.

    Voor een vakman is het reageren op je opdracht gratis. Maar als hij je contactgegevens ontvangt, gaan er credits van zijn bundel af. Mocht je niet geinteresseerd zijn in een voorstel, dan kun je eenvoudig de vakman afwijzen. Dit kost een vakman geen credits.

  8. 1.8

    Hoe kan ik een review geven?

    Je kunt per uitgevoerde opdracht één review geven. Een review biedt waardevolle informatie voor toekomstige opdrachtgevers. Bovendien help je met een positieve review de vakman bij het vinden van een nieuwe klus.

    Om een review te geven ga je naar de betreffende opdracht en klik je op de button ‘Geef een review’. De vakman ontvangt automatisch een bericht als de review is geplaatst. 

  9. 1.9

    Hoe kan ik een review wijzigen?

    Je kunt een review wijzigen door bij “Mijn reviews” betreffende review te selecteren. Vervolgens kun je de review aanpassen. De vakman krijgt automatisch bericht van de aanpassing.    

2. Garantie

  1. 2.1

    Heb ik garantie als ik mijn klus via Werkspot laat uitvoeren?

    De geboden garantie en de voorwaarden hiervan verschillen per vakman. Meer dan 95% van onze vakmannen biedt 1 of meerdere vormen van garantie aan.

    Vraag daarom altijd naar de exacte garantievoorwaarden en leg deze bij een overeenkomst altijd schriftelijk vast.

  2. 2.2

    Wat moet ik doen in het geval van een conflict?

    Dit hangt af van de aard van het conflict. Probeer altijd eerst de dialoog met elkaar aan te gaan en het samen op te lossen.

    Lukt dit niet of heb je advies nodig, dan kun je een mail sturen naar kwaliteitsbeheer@werkspot.nl. Omschrijf in de mail duidelijk de aard van het conflict en geef aan wat je al hebt gedaan om het op te lossen.

3. Reviews

  1. 3.1

    Wat is een review en hoe komt deze tot stand?

    Voor iedere klus die door een vakman is uitgevoerd kan de opdrachtgever een review over de uitgevoerde klus plaatsen op Werkspot.nl. Reviews bestaan uit een positieve, negatieve of een neutrale beoordeling en een kort commentaar. De reviews bevatten zeer waardevolle informatie voor toekomstige opdrachtgevers en zijn een goede graadmeter voor de reputatie van vakmannen. Werkspot belt regelmatig opdrachtgevers en vakmannen om de reviews te valideren. 

  2. 3.2

    Welke regels gelden met betrekking tot het geven van een review?

    Een review dient in ieder geval aan de volgende voorwaarden te voldoen:

    • Houd er rekening mee dat de toon in de review netjes en correct dient te zijn. Lasterlijk, vulgair, obsceen of racistisch taalgebruik is niet toegestaan.
    • In de review mogen geen persoonlijke gegevens staan van de vakman en/of de opdrachtgever. Ook het opnemen van links of scripts naar andere pagina's is niet toegestaan.
    • De review dient te zijn gegeven door de opdrachtgever en dient betrekking te hebben op de vakman die de klus (gedeeltelijk) heeft uitgevoerd.
    • De opdracht moet (deels) zijn uitgevoerd. Wanneer een opdracht die is overeengekomen door middel van een persoonlijk bericht met een eventuele richtprijs van de vakman niet wordt uitgevoerd, is Werkspot gerechtigd de review te verwijderen. 
    • De review mag niet smadelijk of lasterlijk zijn. De gebruiker loopt het risico aansprakelijk te worden gesteld voor de schade die hij daarmee berokkent. Werkspot behoudt zich het recht om dergelijke reviews aan te passen zonder daarbij afbreuk te doen aan de helderheid van het verloop van de klus. Werkspot kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor reviews die niet voldoen aan de regels en voorwaarden.

    Zie ook Onze Algemene Voorwaarden. Artikel 6 Referenties 

    Bij het niet naleven van een of meerdere van bovenstaande regels kan Werkspot zich beroepen op haar (algemene) voorwaarden. Wanneer je misbruik vermoedt, meld dit dan via www.werkspot.nl/contact.

  3. 3.3

    Zijn reviews anoniem?

    De opdrachtgever bepaalt tijdens het plaatsen van de review of de naam en woonplaats getoond worden. De titel en omschrijving van de opdracht worden te allen tijde getoond.

  4. 3.4

    Kunnen reviews worden verwijderd?

    In de volgende gevallen kan Werkspot overwegen een review te verwijderen:

    • Werkspot heeft een gerechtelijk bevel voor verwijdering.
    • De review bevat lasterlijk, vulgair, obsceen of racistisch taalgebruik.

    • De review bevat persoonlijke gegevens over een vakman.
    • De review verwijst naar een onderzoek van Werkspot of een gerechtelijke instantie.
    • De review bevat links of scripts.
    • De review is bedoeld voor een andere vakman.
    • De review is gegeven door een Werkspot-gebruiker die onjuiste contactgegevens heeft verstrekt.
    • De review is gegeven door een Werkspot-gebruiker die alleen een opdracht heeft geplaatst om positieve of negatieve feedback aan de vakman te geven en niet van plan was de opdracht te laten uitvoeren.


    • De review werd door een vakman zelf geplaatst die zich voordoet als opdrachtgever.
     


    Wanneer je van mening bent dat één van bovenstaande gevallen betrekking heeft op een bepaalde review kun je contact opnemen via kwaliteitsbeheer@werkspot.nl. Werkspot zal dit dan nader onderzoeken en indien nodig maatregelen treffen.


  5. 3.5

    Wat gebeurt er bij een geschil over een review?

    Gegeven reviews blijven in principe permanent onderdeel van het profiel van de vakman. Het is daarom van belang dat je goed nadenkt over wat je schrijft in je review. Voorkomen is immers beter dan genezen. De vakman moet de gelegenheid krijgen om eventuele fouten of gebreken te herstellen. Neem altijd eerst contact op met de vakman en probeer problemen op te lossen voordat je feedback geeft. Wanneer je adequaat hebt gecommuniceerd en de opdracht desondanks niet naar wens is verlopen, moet je natuurlijk gepaste feedback geven. Wanneer een vakman het niet eens is met de review die jij hebt gegeven kan deze in uitzonderlijke gevallen een verzoek tot verwijdering indienen. Werkspot zal dit verzoek vervolgens in behandeling nemen en met inachtneming van de gestelde voorwaarden handelen.

4. Vakman Abonnementen

  1. 4.1

    Wat voor abonnementen heeft Werkspot?

    Bij Werkspot kan je verschillende abonnementen afsluiten. De facturatie gaat per 3 maanden en alle vermelde bedragen zijn exclusief BTW, tenzij nadrukkelijk anders vermeld. Termijnbetalingen moeten altijd vooraf worden voldaan.

    Het is belangrijk dat het abonnement goed past bij jouw vakgebied(en) en werkomgeving. Onze Accountmanagers geven je hier graag meer informatie over. Bel naar 088 - 93 757 40 of stuur een e-mail naar info@werkspot.nl.

  2. 4.2

    Hoe verloopt de betaling van het abonnement?

    Het abonnement wordt in vier gelijke termijnen en telkens vooraf gefactureerd. Betaling geschiedt per automatisch incasso. Je ontvangt de factuur per mail. De factuur kun je ook eenvoudig zelf downloaden en printen via Mijn account.  

  3. 4.3

    Hoe worden credits verrekend?

    Je ontvangt je gekozen aantal credits in z’n geheel direct bij het aanmaken van het abonnement. De credits zijn geldig zolang het abonnement loopt. Los aangekochte credits zijn 12 maanden geldig.

    Het reageren op een opdracht is gratis. Wanneer de consument met je in contact wil komen en z'n contactgegvens deelt, gaan er credits van je bundel af. Het aantal credits is afhankelijk van het type opdracht. Voor een grotere opdracht brengen we meer credits in rekening dan voor een kleinere opdracht. De waarde van één credit is 3 euro.

  4. 4.4

    Hoe kan ik mijn abonnement wijzigen, verlengen of stopzetten?

    Abonnementen worden automatisch verlengd met de oorspronkelijke contractperiode. Tussentijds opwaarderen kan eenvoudig via de knop 'Upgrade abonnement' in Mijn account. Een abonnement kan worden gewijzigd of opgezegd tegen het einde van de looptijd met inachtneming van een opzegtermijn van 1 (één) maand. Een opzeggingen dient altijd via 'Mijn account' doorgegeven te worden door middel van de knop 'Opzeggen abonnement'. Hierdoor zijn wij er zeker van dat niemand anders dan jijzelf deze wijziging wenst. Nadat je hebt opgezegd ontvang je hiervan een bevestiging per email. Ontvang je deze niet, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Let op: je dient wel ingelogd te zijn om te kunnen opzeggen en je dient alle stappen te doorlopen. 

5. Werkspot Voordeel

  1. 5.1

    Hoe werkt de Werkspot Voordeelpas

    Werkspot heeft meer te bieden dan enkel interessante klussen. Wanneer je bij onze aangesloten partners aankopen doet, ontvang je gratis extra credits ter waarde van 5% van je aankoopbedrag.

    Je hoeft geen pas te tonen. Op basis van je KvK-nummer worden jouw gegevens gekoppeld. De extra credits worden ééns per maand op je Werkspot account bijgeschreven en zijn gedurende 12 maanden geldig.

    De lijst met deelnemende partners vindt je hier:
    www.werkspot.nl/voordeelpas

6. Vakman Algemeen

  1. 6.1

    Wat zijn notificaties?

    Notificaties zijn meldingen die je in “Mijn voorstellen” ziet als er iets gebeurt met een opdracht waarop jij hebt gereageerd. Denk aan ‘Je voorstel is geaccepteerd’ en ‘Je hebt een reactie op je bericht’ Deze meldingen ontvang je ook per mail van ons en zijn kosteloos. 

  2. 6.2

    Ben ik verplicht de opdracht aan te nemen waarop ik een voorstel heb gedaan?

    Als je een voorstel doet met een richtprijs geef je een indicatie van de te verwachten kosten. Dit doe je op basis van de informatie die je hebt.

    Je neemt niet een klus aan door een richtprijs te geven en je bent dus ook niet verplicht de klus uit te voeren. Als namelijk blijkt dat de werkelijk uit te voeren klus niet aansluit bij de opdrachtomschrijving, kan dit een reden zijn je prijs te herzien. Overleg dit dan met de opdrachtgever en geef een goed onderbouwde nieuwe richtprijs. 

  3. 6.3

    Kan ik mijn vakgebieden of werkgebied wijzigen?

    Je mag tijdens de looptijd van het abonnement één keer je vakgebied(en) wijzigen. Het is niet mogelijk om meer vakgebieden te kiezen dan het maximaal aantal dat bij het abonnement hoort.

    Het is niet mogelijk het werkgebied dat bij je abonnement hoort te wijzigen.

    Vind je dat je huidige abonnement niet voldoende aansluit bij je specialiteiten of werkgebied?  Neem dan contact met ons op. Onze Accountmanagers geven je hier graag meer informatie over. Bel naar 088 - 93 757 40 of stuur een e-mail naar info@werkspot.nl.

  4. 6.4

    Waarom zijn de richtprijzen alleen zichtbaar voor de opdrachtgever?

    Voorstellen en richtprijzen van vakmannen zijn alleen zichtbaar voor de opdrachtgever die de opdracht geplaatst heeft. Op deze manier denkt iedere vakman zelf na over zijn reactie en berekent hij zelf zijn prijs. Het is voor vakmannen verstandig om een voorstel te doen met een richtprijs die ze waar kunnen maken. Iedere vakman maakt daarin zijn eigen afweging. Voor opdrachtgevers is een goed overdachte prijs ook wenselijk. Uiteindelijk kiest de opdrachtgever voor de beste prijs-kwaliteitverhouding.

  5. 6.5

    Wat kan ik doen als mijn credits op zijn?

    Als je credits op zijn, kun je losse credits kopen. Deze kun je direct gebruiken in je huidige abonnement.

    Wil je een groter werkgebied of meer vakgebieden? Onze Accountmanagers geven je hier graag meer informatie over. Bel naar 088 - 93 757 40 of stuur een e-mail naar info@werkspot.nl.

7. Algemene vragen

  1. 7.1

    Wat houdt een richtprijs in?

    Een richtprijs is een indicatie van de prijs waarvoor de vakman de omschreven opdracht kan uitvoeren. Een richtprijs is altijd inclusief BTW, tenzij nadrukkelijk anders wordt aangegeven. De richtprijs wordt gegeven op basis van de opdrachtomschrijving. Indien de opdrachtomschrijving in werkelijkheid afwijkt, kan dit een reden zijn voor de vakman om zijn prijs te herzien. Zorg dus voor een zo compleet mogelijke omschrijving en beantwoord vragen over de opdracht zo goed en zo volledig mogelijk. Een richtprijs is een indicatie van de te verwachten kosten en is daarom niet bindend. De daadwerkelijk overeengekomen prijs wordt samen vastgesteld. 

  2. 7.2

    Ik kan niet inloggen. Wat nu?

    Wanneer je problemen hebt met inloggen controleer dan eerst de volgende oplossingen:
    1. Zorg ervoor dat je caps-lock uit staat, het wachtwoord is hoofdlettergevoelig.
    2. Verander je wachtwoord via www.werkspot.nl/gebruiker/wachtwoord-vergeten 
    3. Verwijder de cookies van uw computer. Dit kan je doen bij de instellingen van je browser.

    Kun je na deze stappen nog niet inloggen? Neem dan contact op met onze Customer Service. Bel naar 088 - 93 757 93 of stuur een e-mail naar info@werkspot.nl.

  3. 7.3

    Wat moet ik doen bij een schade of geschil?

    Neem altijd eerst contact op met de andere partij en probeer onderling op een constructieve en correcte manier tot een oplossing te komen. De andere partij moet altijd de gelegenheid krijgen om eventuele fouten of gebreken te herstellen.

    Kom je er samen niet uit? Dan kan je over gaan tot ingebrekestelling. Je kunt dan aansturen op herstel of een schadevergoeding. Voor een schadevergoeding kies je meestal als je niet op herstel kunt wachten. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Schakel dan, voordat je de brief stuurt, jouw verzekeraar in of laat je adviseren bij het juridisch loket.

    Als je vragen hebt neem dan gerust contact met ons op. Je kunt het beste een mail sturen naar kwaliteitsbeheer@werkspot.nl. Omschrijf in de mail duidelijk de situatie en waar we je bij kunnen helpen.

  4. 7.4

    Welke regels gelden er bij asbestverwijdering?

    Voor het verwijderen van asbest zijn zowel vakman als opdrachtgever gebonden aan wet- en regelgeving.

    Kijk voor meer informatie op: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asbest

  5. 7.5

    Gegevens Werkspot

    Werkspot B.V.
    Herengracht 469-4
    1017 BS Amsterdam

    Telefoon: 088-9375793
    E-mail: info@werkspot.nl

    KvK nummer: 18079951
    BTW nummer: NL8212.23.665.B01
    Rabobank: 1140.37.647
    IBAN: NL47 RABO 0114 0376 47
    BIC: RABONL2U