Veelgestelde vragen


Hieronder vind je de veelgestelde vragen over Werkspot.nl

  1. Opdrachtgever Algemeen
  2. Garantie
  3. Reviews
  4. Vakman Abonnementen
  5. Werkspot Voordeel
  6. Vakman Algemeen
  7. Algemene vragen
  8. Gecontroleerde vakman
  9. Veranderingen website april 2017

1. Opdrachtgever Algemeen

  1. 1.1

    Zijn er voorwaarden aan het plaatsen van een opdracht?

    Het plaatsen van een opdracht is geheel vrijblijvend en kosteloos. Om een opdracht te plaatsen moet je een account aanmaken met een geldig e-mailadres. Op dit e-mailadres ontvang je een activatiemail om het account te activeren en de opdracht te plaatsen. Als de opdracht is geplaatst krijg je vanzelf bericht van vakmannen. Dit kunnen zowel richtprijzen als verzoeken om meer informatie zijn.  Zie ook https://www.werkspot.nl/hoe-werkt-het/opdrachtgever

  2. 1.2

    Worden mijn persoonlijke gegevens getoond bij de opdracht?

    Je persoonlijke gegevens worden niet getoond bij de opdracht. Je gegevens worden anoniem door ons bewaard om de locatie van de opdracht te bepalen. Pas als je in contact wil komen met een vakman, dien je je telefoonnummer te delen.  

  3. 1.3

    Kan ik mijn opdracht wijzigen of verwijderen?

    Je kunt je opdracht gedurende 30 dagen op elk gewenst moment wijzigen en/of sluiten. Na 30 dagen wordt de opdracht automatisch gesloten. Het is niet mogelijk de periode dat een opdracht actief is te verlengen. Je kunt wel de opdracht opnieuw plaatsen. Vakmannen worden dan opnieuw op de hoogte gebracht van je opdracht.

    Je kunt je opdracht niet zelf verwijderen. Wil je de opdracht verwijderd hebben? Neem dan contact op met onze afdeling Customer Service op 088 – 93 757 93 of per mail via info@werkspot.nl

  4. 1.4

    Kan ik mijn adres wijzigen of toevoegen?

    Het is heel eenvoudig om je adres te wijzigen of toe te voegen. Hiervoor moet je eerst inloggen en vervolgens kun je onder "Mijn gegevens" een adres toevoegen of je adres wijzigen. 

  5. 1.5

    Hoe kom ik in contact met een vakman?

    Je kunt een vakman direct mailen of bellen via het tabblad 'contactgegevens' op zijn profielpagina. Wanneer de vakman een richtprijs of bericht heeft gestuurd kun je ook je telefoonnummer delen door 'Kom in contact' te klikken. De vakman neemt dan contact met jou op. 

  6. 1.6

    Hoe kies ik een vakman?

    Wanneer je inlogt, kun je de vakmannen in één overzicht vergelijken op basis van verschillende kenmerken: 

    • de bedrijfsnaam
    • het gemiddelde reviewcijfer
    • het aantal reviews
    • wanneer de vakman een bericht heeft gestuurd

    Op de profielpagina van de vakman zie je de belangrijkste kenmerken zoals de bedrijfsomschrijving, reviews en of de vakman garantie biedt.

    Wanneer je met een vakman in contact wilt komen, kies je voor de knop 'kom in contact'. Je deelt vervolgens je telefoonnummer met de desbetreffende vakman(nen). Op dit moment ontvang je zelf via de e-mail de contactgegevens van de vakman. Het is ook mogelijk om via ons platform een bericht te sturen.

    Nadat je het voorstel hebt afgestemd, kun je de vakman kiezen en na het uitvoeren van de opdracht een review geven.

  7. 1.7

    Ben ik verplicht met een vakman in zee te gaan?

    Het plaatsen van een opdracht op Werkspot is geheel vrijblijvend. Je bent niet verplicht om een vakman te accepteren of een klus uit te laten voeren.

    Voor een vakman is het reageren op je opdracht gratis. Maar als hij je contactgegevens ontvangt, gaan er credits van zijn bundel af. Mocht je niet geinteresseerd zijn in een voorstel, dan kun je eenvoudig de vakman afwijzen. Dit kost een vakman geen credits.

  8. 1.8

    Hoe kan ik een review geven?

    Je kunt per uitgevoerde opdracht één review geven. Een review biedt waardevolle informatie voor toekomstige opdrachtgevers. Bovendien help je met een positieve review de vakman bij het vinden van een nieuwe klus.

    Om een review te geven ga je naar de betreffende opdracht en klik je op de button ‘Geef een review’. De vakman ontvangt automatisch een bericht als de review is geplaatst. 

  9. 1.9

    Hoe kan ik een review wijzigen?

    Je kunt een review wijzigen door bij “Mijn reviews” betreffende review te selecteren. Vervolgens kun je de review aanpassen. De vakman krijgt automatisch bericht van de aanpassing.    

2. Garantie

  1. 2.1

    Heb ik garantie als ik mijn klus via Werkspot laat uitvoeren?

    De geboden garantie en de voorwaarden hiervan verschillen per vakman. Meer dan 95% van onze vakmannen biedt 1 of meerdere vormen van garantie aan.

    Vraag daarom altijd naar de exacte garantievoorwaarden en leg deze bij een overeenkomst altijd schriftelijk vast.

  2. 2.2

    Wat moet ik doen in het geval van een conflict?

    Dit hangt af van de aard van het conflict. Probeer altijd eerst de dialoog met elkaar aan te gaan en het samen op te lossen.

    Lukt dit niet of heb je advies nodig, dan kun je een mail sturen naar kwaliteitsbeheer@werkspot.nl. Omschrijf in de mail duidelijk de aard van het conflict en geef aan wat je al hebt gedaan om het op te lossen.

3. Reviews

  1. 3.1

    Wat is een review en hoe komt deze tot stand?

    Voor iedere klus die door een vakman is uitgevoerd kan de opdrachtgever een review over de uitgevoerde klus plaatsen op Werkspot.nl. Reviews bestaan uit een positieve, negatieve of een neutrale beoordeling en een kort commentaar. De reviews bevatten zeer waardevolle informatie voor toekomstige opdrachtgevers en zijn een goede graadmeter voor de reputatie van vakmannen. Werkspot belt regelmatig opdrachtgevers en vakmannen om de reviews te valideren. 

  2. 3.2

    Welke regels gelden met betrekking tot het geven van een review?

    Een review dient in ieder geval aan de volgende voorwaarden te voldoen:

    • Houd er rekening mee dat de toon in de review netjes en correct dient te zijn. Lasterlijk, vulgair, obsceen of racistisch taalgebruik is niet toegestaan.
    • In de review mogen geen persoonlijke gegevens staan van de vakman en/of de opdrachtgever. Ook het opnemen van links of scripts naar andere pagina's is niet toegestaan.
    • De review dient te zijn gegeven door de opdrachtgever en dient betrekking te hebben op de vakman die de klus (gedeeltelijk) heeft uitgevoerd.
    • De opdracht moet (deels) zijn uitgevoerd. Wanneer een opdracht die is overeengekomen door middel van een persoonlijk bericht met een eventuele richtprijs van de vakman niet wordt uitgevoerd, is Werkspot gerechtigd de review te verwijderen. 
    • De review mag niet smadelijk of lasterlijk zijn. De gebruiker loopt het risico aansprakelijk te worden gesteld voor de schade die hij daarmee berokkent. Werkspot behoudt zich het recht om dergelijke reviews aan te passen zonder daarbij afbreuk te doen aan de helderheid van het verloop van de klus. Werkspot kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor reviews die niet voldoen aan de regels en voorwaarden.

    Zie ook Onze Algemene Voorwaarden. Artikel 6 Referenties 

    Bij het niet naleven van een of meerdere van bovenstaande regels kan Werkspot zich beroepen op haar (algemene) voorwaarden. Wanneer je misbruik vermoedt, meld dit dan via www.werkspot.nl/contact.

  3. 3.3

    Zijn reviews anoniem?

    De opdrachtgever bepaalt tijdens het plaatsen van de review of de naam en woonplaats getoond worden. De titel en omschrijving van de opdracht worden te allen tijde getoond.

  4. 3.4

    Kunnen reviews worden verwijderd?

    In de volgende gevallen kan Werkspot overwegen een review te verwijderen:

    • Werkspot heeft een gerechtelijk bevel voor verwijdering.
    • De review bevat lasterlijk, vulgair, obsceen of racistisch taalgebruik.

    • De review bevat persoonlijke gegevens over een vakman.
    • De review verwijst naar een onderzoek van Werkspot of een gerechtelijke instantie.
    • De review bevat links of scripts.
    • De review is bedoeld voor een andere vakman.
    • De review is gegeven door een Werkspot-gebruiker die onjuiste contactgegevens heeft verstrekt.
    • De review is gegeven door een Werkspot-gebruiker die alleen een opdracht heeft geplaatst om positieve of negatieve feedback aan de vakman te geven en niet van plan was de opdracht te laten uitvoeren.


    • De review werd door een vakman zelf geplaatst die zich voordoet als opdrachtgever.
     


    Wanneer je van mening bent dat één van bovenstaande gevallen betrekking heeft op een bepaalde review kun je contact opnemen via kwaliteitsbeheer@werkspot.nl. Werkspot zal dit dan nader onderzoeken en indien nodig maatregelen treffen.


  5. 3.5

    Wat gebeurt er bij een geschil over een review?

    Gegeven reviews blijven in principe permanent onderdeel van het profiel van de vakman. Het is daarom van belang dat je goed nadenkt over wat je schrijft in je review. Voorkomen is immers beter dan genezen. De vakman moet de gelegenheid krijgen om eventuele fouten of gebreken te herstellen. Neem altijd eerst contact op met de vakman en probeer problemen op te lossen voordat je feedback geeft. Wanneer je adequaat hebt gecommuniceerd en de opdracht desondanks niet naar wens is verlopen, moet je natuurlijk gepaste feedback geven. Wanneer een vakman het niet eens is met de review die jij hebt gegeven kan deze in uitzonderlijke gevallen een verzoek tot verwijdering indienen. Werkspot zal dit verzoek vervolgens in behandeling nemen en met inachtneming van de gestelde voorwaarden handelen.

4. Vakman Abonnementen

  1. 4.1

    Wat voor abonnementen heeft Werkspot?

    Bij Werkspot kan je verschillende abonnementen afsluiten. De facturatie gaat per 3 maanden en alle vermelde bedragen zijn exclusief BTW, tenzij nadrukkelijk anders vermeld. Termijnbetalingen moeten altijd vooraf worden voldaan.

    Het is belangrijk dat het abonnement goed past bij jouw vakgebied(en) en werkomgeving. Onze Accountmanagers geven je hier graag meer informatie over. Bel naar 088 - 93 757 40 of stuur een e-mail naar info@werkspot.nl.

  2. 4.2

    Hoe verloopt de betaling van het abonnement?

    Het abonnement wordt in vier gelijke termijnen en telkens vooraf gefactureerd. Betaling geschiedt per automatisch incasso. Je ontvangt de factuur per mail. De factuur kun je ook eenvoudig zelf downloaden en printen via Mijn account.  

  3. 4.3

    Hoe worden credits verrekend?

    Je ontvangt je gekozen aantal credits in z’n geheel direct bij het aanmaken van het abonnement. De credits zijn geldig zolang het abonnement loopt. Los aangekochte credits zijn 12 maanden geldig.

    Het reageren op een opdracht is gratis. Wanneer de consument met je in contact wil komen en z'n contactgegvens deelt, gaan er credits van je bundel af. Het aantal credits is afhankelijk van het type opdracht. Voor een grotere opdracht brengen we meer credits in rekening dan voor een kleinere opdracht. De waarde van één credit is 3 euro.

  4. 4.4

    Hoe kan ik mijn abonnement wijzigen, verlengen of stopzetten?

    Abonnementen worden automatisch verlengd met de oorspronkelijke contractperiode. Tussentijds opwaarderen kan eenvoudig via de knop 'Upgrade abonnement' in Mijn account. Een abonnement kan worden gewijzigd of opgezegd tegen het einde van de looptijd met inachtneming van een opzegtermijn van 1 (één) maand. Een opzeggingen dient altijd via 'Mijn account' doorgegeven te worden door middel van de knop 'Opzeggen abonnement'. Hierdoor zijn wij er zeker van dat niemand anders dan jijzelf deze wijziging wenst. Nadat je hebt opgezegd ontvang je hiervan een bevestiging per email. Ontvang je deze niet, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Let op: je dient wel ingelogd te zijn om te kunnen opzeggen en je dient alle stappen te doorlopen. 

5. Werkspot Voordeel

  1. 5.1

    Hoe werkt de Werkspot Voordeelpas

    Werkspot heeft meer te bieden dan enkel interessante klussen. Wanneer je bij onze aangesloten partners aankopen doet, ontvang je gratis extra credits ter waarde van 5% van je aankoopbedrag.

    Je hoeft geen pas te tonen. Op basis van je KvK-nummer worden jouw gegevens gekoppeld. De extra credits worden ééns per maand op je Werkspot account bijgeschreven en zijn gedurende 12 maanden geldig.

    De lijst met deelnemende partners vindt je hier:
    www.werkspot.nl/voordeelpas

6. Vakman Algemeen

  1. 6.1

    Wat zijn notificaties?

    Notificaties zijn meldingen die je in “Mijn voorstellen” ziet als er iets gebeurt met een opdracht waarop jij hebt gereageerd. Denk aan ‘Je voorstel is geaccepteerd’ en ‘Je hebt een reactie op je bericht’ Deze meldingen ontvang je ook per mail van ons en zijn kosteloos. 

  2. 6.2

    Ben ik verplicht de opdracht aan te nemen waarop ik een voorstel heb gedaan?

    Als je een voorstel doet met een richtprijs geef je een indicatie van de te verwachten kosten. Dit doe je op basis van de informatie die je hebt.

    Je neemt niet een klus aan door een richtprijs te geven en je bent dus ook niet verplicht de klus uit te voeren. Als namelijk blijkt dat de werkelijk uit te voeren klus niet aansluit bij de opdrachtomschrijving, kan dit een reden zijn je prijs te herzien. Overleg dit dan met de opdrachtgever en geef een goed onderbouwde nieuwe richtprijs. 

  3. 6.3

    Kan ik mijn vakgebieden of werkgebied wijzigen?

    Je mag tijdens de looptijd van het abonnement één keer je vakgebied(en) wijzigen. Het is niet mogelijk om meer vakgebieden te kiezen dan het maximaal aantal dat bij het abonnement hoort.

    Het is niet mogelijk het werkgebied dat bij je abonnement hoort te wijzigen.

    Vind je dat je huidige abonnement niet voldoende aansluit bij je specialiteiten of werkgebied?  Neem dan contact met ons op. Onze Accountmanagers geven je hier graag meer informatie over. Bel naar 088 - 93 757 40 of stuur een e-mail naar info@werkspot.nl.

  4. 6.4

    Waarom zijn de richtprijzen alleen zichtbaar voor de opdrachtgever?

    Voorstellen en richtprijzen van vakmannen zijn alleen zichtbaar voor de opdrachtgever die de opdracht geplaatst heeft. Op deze manier denkt iedere vakman zelf na over zijn reactie en berekent hij zelf zijn prijs. Het is voor vakmannen verstandig om een voorstel te doen met een richtprijs die ze waar kunnen maken. Iedere vakman maakt daarin zijn eigen afweging. Voor opdrachtgevers is een goed overdachte prijs ook wenselijk. Uiteindelijk kiest de opdrachtgever voor de beste prijs-kwaliteitverhouding.

  5. 6.5

    Wat kan ik doen als mijn credits op zijn?

    Als je credits op zijn, kun je losse credits kopen. Deze kun je direct gebruiken in je huidige abonnement.

    Wil je een groter werkgebied of meer vakgebieden? Onze Accountmanagers geven je hier graag meer informatie over. Bel naar 088 - 93 757 40 of stuur een e-mail naar info@werkspot.nl.

7. Algemene vragen

  1. 7.1

    Wat houdt een richtprijs in?

    Een richtprijs is een indicatie van de prijs waarvoor de vakman de omschreven opdracht kan uitvoeren. Een richtprijs is altijd inclusief BTW, tenzij nadrukkelijk anders wordt aangegeven. De richtprijs wordt gegeven op basis van de opdrachtomschrijving. Indien de opdrachtomschrijving in werkelijkheid afwijkt, kan dit een reden zijn voor de vakman om zijn prijs te herzien. Zorg dus voor een zo compleet mogelijke omschrijving en beantwoord vragen over de opdracht zo goed en zo volledig mogelijk. Een richtprijs is een indicatie van de te verwachten kosten en is daarom niet bindend. De daadwerkelijk overeengekomen prijs wordt samen vastgesteld. 

  2. 7.2

    Ik kan niet inloggen. Wat nu?

    Wanneer je problemen hebt met inloggen controleer dan eerst de volgende oplossingen:
    1. Zorg ervoor dat je caps-lock uit staat, het wachtwoord is hoofdlettergevoelig.
    2. Verander je wachtwoord via www.werkspot.nl/gebruiker/wachtwoord-vergeten 
    3. Verwijder de cookies van uw computer. Dit kan je doen bij de instellingen van je browser.

    Kun je na deze stappen nog niet inloggen? Neem dan contact op met onze Customer Service. Bel naar 088 - 93 757 93 of stuur een e-mail naar info@werkspot.nl.

  3. 7.3

    Wat moet ik doen bij een schade of geschil?

    Neem altijd eerst contact op met de andere partij en probeer onderling op een constructieve en correcte manier tot een oplossing te komen. De andere partij moet altijd de gelegenheid krijgen om eventuele fouten of gebreken te herstellen.

    Kom je er samen niet uit? Dan kan je over gaan tot ingebrekestelling. Je kunt dan aansturen op herstel of een schadevergoeding. Voor een schadevergoeding kies je meestal als je niet op herstel kunt wachten. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Schakel dan, voordat je de brief stuurt, jouw verzekeraar in of laat je adviseren bij het juridisch loket.

    Als je vragen hebt neem dan gerust contact met ons op. Je kunt het beste een mail sturen naar kwaliteitsbeheer@werkspot.nl. Omschrijf in de mail duidelijk de situatie en waar we je bij kunnen helpen.

  4. 7.4

    Welke regels gelden er bij asbestverwijdering?

    Voor het verwijderen van asbest zijn zowel vakman als opdrachtgever gebonden aan wet- en regelgeving.

    Kijk voor meer informatie op: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asbest

  5. 7.5

    Gegevens Werkspot

    Werkspot B.V.
    Herengracht 469-4
    1017 BS Amsterdam

    Telefoon: 088-9375793
    E-mail: info@werkspot.nl

    KvK nummer: 18079951
    BTW nummer: NL8212.23.665.B01
    Rabobank: 1140.37.647
    IBAN: NL47 RABO 0114 0376 47
    BIC: RABONL2U

8. Gecontroleerde vakman

  1. 8.1

    Wat is een gecontroleerde vakman?

    Een gecontroleerde vakman is een vakman op Werkspot die aan extra kwaliteitseisen voldoet. We hebben handmatig verschillende aspecten gecontroleerd, zoals identiteit en aansprakelijkheidsverzekering.

  2. 8.2

    Waarop controleren jullie deze vakman?

    We hebben deze vakman handmatig gecontroleerd op
    - Identificatie (ID of rijbewijs), is deze vakman wie hij zegt te zijn
    - Geldige aansprakelijkheidsverzekering
    - Vakkennis

  3. 8.3

    Waar herken ik een gecontroleerde vakman aan?

    Een gecontroleerde vakman herken je aan zijn profielfoto en voorstel. Zijn profielfoto bevat een groene stip met een wit vinkje. Zijn voorstel begint met de volgende tekst:

    Ik ben een gecontroleerde vakman. Werkspot heeft mij uitgebreid gecontroleerd, o.a. op aansprakelijkheidsverzekering. Lees meer op https://www.werkspot.nl/veelgestelde-vragen#gecontroleerde-vakman

    Als je vragen hebt over de gecontroleerde vakman kan je ons mailen op info@werkspot.nl of bellen op 088 - 9375793.

9. Veranderingen website april 2017

  1. 9.1

    Wanneer gaan de veranderingen plaatsvinden?

    De veranderingen gaan begin april plaatsvinden. We informeren je 2 dagen van tevoren per e-mail wat de exacte datum wordt. 

  2. 9.2

    Wat gaat er veranderen?

    • Review systeem: cijfers worden sterren
    • Opdracht plaatsen eenvoudiger voor de opdrachtgever
    • Het profiel wordt hetzelfde voor alle vakmannen
    • Nieuwe betaalprovider
    • Facturatie voor de leads van het Basis Abonnement vindt plaats op de 1e dag van de maand
    • Bericht beantwoorden: kan enkel nog via onze website, niet per e-mail
    • Opdrachtgever account wordt losgetrokken van vakmannen account
    • E-mail instellingen opdrachten: wekelijkse notificatie vervalt
    • Vakgebieden worden beroepen
  3. 9.3

    Waarom kiezen jullie sterren in plaats van cijfers?

    We hebben voor sterren gekozen, omdat sterren makkelijker en beter herkenbaar zijn voor klanten. Ook komt er met sterren uiteindelijk gemiddeld een eerlijkere beoordeling uit. 

     

    Wat we zagen is dat sommige mensen bijvoorbeeld een 10 geven, omdat ze vinden dat het werk perfect is uitgevoerd en het niet beter kan. Andere mensen zeggen juist: 'Een 10 kan iemand nooit halen,  een 9 is al een hoog cijfer. Dat is eigenlijk het hoogste wat je kunt halen.' Door die tiende punten lijkt het alsof je als vakman heel exact bent beoordeeld. We willen het juist globaler maken. Als een consument het werk perfect vindt, zal hij eerder 5 sterren geven dan een 10. Dat betekent dat sterren in het voordeel van de vakman zullen uitpakken

  4. 9.4

    Hoe worden mijn huidige cijfers omgezet?

    We pakken de eindscore van al je reviews die je tot nu toe hebt gekregen en die zetten we om naar sterren. De subscores die je vroeger per review kreeg, zijn straks niet meer zichtbaar, omdat opdrachtgevers je werk straks op andere punten beoordelen. Elke review die je straks ontvangt zal opgebouwd zijn uit sterren en meetellen met je beoordeling.

  5. 9.5

    Wat is de berekening die jullie gebruiken om mijn reviewcijfers om te zetten naar sterren?

    Het cijfer wat je nu hebt, delen we eenmalig door 2 en dat ronden we af. Alles onder 0,25 ronden we naar beneden af, alles van 0,25 gaat naar 3 en dus naar een halve ster. Alles tot 0,75 ronden we naar beneden af, alles vanaf 0,75 ronden we naar boven af naar een hele ster.

     

    • Stel je hebt nu een 8, dan delen we dat door 2 (= 4) en betekent dat je 4 sterren krijgt. 
    • Stel je hebt een 8,6 als cijfer, dan delen we dat door 2 (= 4,3) en dat betekent dat je 4,5 ster krijgt, omdat we 4,3 afronden naar boven.
    • Stel je hebt een 9,3 als cijfer, dan delen we dat cijfer door 2 (= 4,7). Dat  wordt naar beneden toe afgerond tot  4,5 ster. Een 4,75 en 4,8 ronden we af naar boven toe.
  6. 9.6

    Zijn de reviews die ik tot nu toe gekregen heb nog wel zichtbaar voor opdrachtgevers?

    Ja, alle reviews blijven zichtbaar. De opdrachtgever kan straks alleen niet zien op basis van welke punten het cijfer is opgebouwd. Dat zal bij nieuwe reviews ook niet het geval zijn. 

  7. 9.7

    Kan de opdrachtgever zien op basis van hoeveel reviews de beoordeling tot stand is gekomen?

    Het aantal reviews is altijd zichtbaar voor de opdrachtgever. Op je profiel staat achter de sterren tussen haakjes vermeld uit hoeveel reviews het cijfer is opgebouwd. Dit geeft voor een opdrachtgever een goed beeld van de waardering. Daarnaast ziet een opdrachtgever in het Overzicht Vakmannen ook altijd de score staan met het aantal reviews.

  8. 9.8

    Op welke punten word ik straks beoordeeld?

    Een opdrachtgever geeft straks een review op basis van de volgende punten:

    • Kwaliteit van het werk
    • Prijs/kwaliteit
    • Nakomen van afspraken
    • Communicatie
    • Algehele betrouwbaarheid
  9. 9.9

    Wat is de betekenis van de sterren?

    Een opdrachtgever kan 1 tot 5 sterren geven. De betekenis van de sterren is als volgt:

    1. = slecht
    2. = onvoldoende
    3. = gemiddeld
    4. = goed
    5. = uitstekend
  10. 9.10

    Waarom veranderen jullie de beoordelingscriteria voor opdrachtgevers?

    Voorheen waren niet alle punten duidelijk, of zorgden voor een onterecht lager cijfer, zoals de vraag of de vakman binnen budget is gebleven. Deze punten sluiten beter aan bij waar opdrachtgevers een vakman op beoordelen.

  11. 9.11

    Wat verandert er voor de opdrachtgever aan het plaatsen van een opdracht?

    Het is nu voor een opdrachtgever lastig om de juiste categorie te kiezen, omdat er zoveel mogelijkheden zijn. Straks kan een opdrachtgever  gemakkelijker de juiste categorie vinden voor zijn klus, omdat hij woorden kan intypen in een zoekbalk. 

  12. 9.12

    Hoe zorgen jullie ervoor dat de juiste opdracht bij mij terecht komt?

    Een opdrachtgever voert straks een begrip of woord in via de zoekbalk op homepage. Wij zoeken vervolgens het juiste beroep bij de klus. Deze opties tonen we aan de opdrachtgever, zodat hij makkelijk een keuze kan maken. 

  13. 9.13

    Waarom passen jullie het plaatsen van een opdracht aan?

    Voor opdrachtgevers was het niet altijd duidelijk in welke categorie ze hun opdracht moesten plaatsen. Ze kregen een enorme waslijst aan categorieën te zien. Hierdoor haakte een deel van de opdrachtgevers af, waardoor ze hun klus niet plaatsten op Werkspot. En een deel van de opdrachtgevers koos een categorie, maar dat was niet altijd de juiste. Hierdoor werden klussen regelmatig in de verkeerde categorie geplaatst. Met deze wijziging voor de opdrachtgever hopen we dat de opdrachten voortaan in de juiste categorie worden geplaatst, zodat jij relevantere opdrachten ontvangt. Ook kloppen de prijzen van de opdrachten straks beter. 

  14. 9.14

    Waarom krijg ik een ander profiel?

    We hebben gemerkt dat klanten veel onderdelen in het huidige profiel nooit bekeken, omdat ze dat niet echt belangrijk vonden. We houden de onderdelen die gegarandeerd belangrijk zijn er natuurlijk in. Voor nu verdwijnen de onderdelen: Werkspot Connect, projecten, video, je website, branchevereniging en diploma's.

     

    We beseffen dat het niet prettig is voor degenen die hier veel tijd en moeite hebben ingestoken. We kennen ook het belang van een goed profiel en we gaan er serieus tijd in steken om te onderzoeken op welke manier je je als vakman het beste kunt presenteren naar opdrachtgevers.

  15. 9.15

    Welke onderdelen gaan jullie verwijderen van het profiel?

    Voor nu verdwijnen de onderdelen: Werkspot Connect, projecten, video, je website, branchevereniging en diploma's. We beseffen dat het niet prettig is voor degenen die hier veel tijd en moeite hebben ingestoken. We kennen ook het belang van een goed profiel en we gaan er serieus tijd in steken om te onderzoeken op welke manier je je als vakman het beste kunt presenteren naar opdrachtgevers.

  16. 9.16

    Hoe kan ik me straks onderscheiden van anderen zonder branchevereniging, profielfoto, certificaten en diploma's?

    Geef in je voorstel en bedrijfsomschrijving aan waar je kracht ligt. Je kan hier ook in aangeven over welke certificaten en diploma's je beschikt en of je bij een branchevereniging aangesloten bent. We kennen  het belang van een goed profiel en we gaan er serieus tijd in steken om te onderzoeken op welke manier je je als vakman het beste kunt presenteren naar opdrachtgevers.

  17. 9.17

    Waarom kan ik niet meer via e-mail reageren op een bericht?

    Het beantwoorden van een bericht via e-mail werkte niet altijd naar behoren, daarom gaan we het tijdelijk uitschakelen. Bijlagen worden bijvoorbeeld niet altijd goed meegestuurd en het gebeurt weleens dat een bericht niet aankomt. Je kan straks, net als nu, eenvoudig en snel communiceren via de website met de opdrachtgever, zowel op je computer als via je mobiel. We gaan wel kijken of we deze functie op den duur weer terug kunnen brengen, maar daarvoor moeten we eerst op technisch vlak onderzoek doen en een oplossing zien te vinden. We hopen dat je dit begrijpt. 

  18. 9.18

    Waarom moet ik inloggen om het bericht te beantwoorden?

    Vanuit privacy en beveiligingsoogpunt mogen we vakmannen niet automatisch laten inloggen als ze willen reageren op het bericht. Stel dat iemand anders die e-mail van jou ontvangt, of je stuurt het bericht door naar iemand, dan kan hij namens jou een bericht terug sturen. En buiten het reageren kan hij dan bij jouw account informatie, zoals facturen en dergelijke.

  19. 9.19

    Hoe moet ik nu reageren op een opdracht?

    Je kan straks, net als nu, eenvoudig en snel communiceren via de website met de opdrachtgever, zowel op je computer als via je mobiel. 

  20. 9.20

    Ik kan niet meer inloggen als opdrachtgever, wat gaat er gebeuren met mijn oude opdrachten?

    Dat klopt, je hebt een Werkspot account met één e-mailadres die je zowel als vakman en als opdrachtgever gebruikt. Een gecombineerd account is helaas niet meer mogelijk. Maar uiteraard kan je met een ander e-mailadres een opdrachtgever account aanmaken. Wil je de opdrachten in je huidige opdrachtgever account behouden? Geef dit dan aan ons door, dan zetten wij dit over naar je andere e-mailadres. 

  21. 9.21

    Krijg ik automatisch een opdrachtgever account?

    Nee, je kunt zelf een opdrachtgever account aanmaken met een ander e-mailadres. Wil je de opdrachten in je huidige opdrachtgever account behouden? Neem dan even contact met ons op, dan zetten wij dit over naar je andere e-mailadres.

  22. 9.22

    Wat betekent de overgang van Vakgebieden naar Beroepen voor mij?

    In plaats van vakgebieden (bijvoorbeeld Kozijnen, ramen en deuren), vind je je opdrachten voortaan onder beroepen (bijvoorbeeld Timmerman). Dit gaan we doen omdat een beroep vaak meerdere diensten verleent. Bijvoorbeeld een Timmerman die niet alleen deuren en kozijnen doet, maar ook dakkapellen. Dit maakt het overzichtelijker voor jou als vakman en weet je zeker dat je geen interessante klussen misloopt. Daarnaast kan je nog steeds vakgebieden die je niet interesseren "uitzetten", zodat je daar geen e-mail van krijgt. 

  23. 9.23

    Hoe kan ik mijn beroepen uitbreiden?

    Je kunt niet zelf je beroepen uitbreiden of wijzigen. Neem contact met ons op als je bijvoorbeeld nieuwe beroepen wilt toevoegen. Binnen je beroepen kan je bepaalde . Lukt dit niet of heb je hier vragen over, bel of mail dan gerust.

  24. 9.24

    Waarom vervalt de wekelijkse notificatie e-mail?

    Opdrachtgevers zijn vaak snel op zoek naar een vakman. Als je wekelijks de opdrachten ontvangt, reageer je vaak (te) laat op klussen. We merken dat je winkans vele malen hoger ligt als je snel op opdrachten reageert. We stoppen daarom met de wekelijkse notificatie en hebben dit omgezet naar dagelijks. Vind je dit teveel? In je e-mailinstellingen kan je dit eenvoudig aanpassen naar "Nooit e-mail ontvangen". Je kan dan zelf op de site af en toe nieuwe opdrachten bekijken wanneer het jou uitkomt.

  25. 9.25

    Ik ontvang opeens dagelijks opdrachten, terwijl ik wekelijks had ingesteld, hoe kan dit?

    In je e-mail instellingen heb je inderdaad aangegeven dat je één keer per week nieuwe opdrachten wilt ontvangen. Deze instelling komt te vervallen. Hiervan hebben we je per e-mail op de hoogte gebracht. Vanaf nu ontvang je een dagelijks overzicht van nieuwe opdrachten. Vind je dit teveel? In je e-mailinstellingen kan je dit eenvoudig aanpassen naar "Nooit e-mail ontvangen". Je kan dan zelf op de site af en toe nieuwe opdrachten bekijken wanneer het jou uitkomt.

  26. 9.26

    Ik wil geen dagelijkse e-mails ontvangen, hoe wijzig ik dit?

    In je e-mailinstellingen kan je de frequentie eenvoudig aanpassen naar "Nooit e-mail ontvangen". Je kan dan zelf op de site af en toe nieuwe opdrachten bekijken wanneer het jou uitkomt.

  27. 9.27

    Waarom stoppen jullie met Werkspot Connect?

    Na uitgebreid testen is het duidelijk geworden dat Werkspot Connect nog niet aan de verwachtingen voldoet van vakmannen, consumenten en onszelf. We gaan evalueren om te kijken of we dit product in de toekomst in verbeterde vorm gaan terugbrengen of niet. We horen het graag als je nog opmerkingen of tips voor ons hebt.

  28. 9.28

    Komt Werkspot Connect nog terug?

    We weten nog niet of Werkspot Connect weer terugkomt. We gaan het product eerst goed evalueren en kijken wat de verbeterpunten zijn. Dan kunnen we pas goed inschatten of het product een toegevoegde waarde heeft.

  29. 9.29

    Welke verandering(en) kan ik nog meer verwachten?

    Het is belangrijk om als bedrijf te blijven innoveren. Uiteindelijk willen we een dienst leveren die goed aansluit bij de wensen van onze opdrachtgevers en vakmannen. Daarom zullen we onze dienst altijd blijven verbeteren en dat brengt uiteraard veranderingen met zich mee. De komende tijd gaan we onderzoeken hoe je jezelf als vakman het beste kunt presenteren aan een opdrachtgever. Ook gaan we kritisch kijken naar bijvoorbeeld 'kwaliteit'. Dit jaar kan je dus nog veranderingen verwachten op deze vlakken. Maar wees je ervan bewust dat we dit niet doen om julllie te pesten. We willen het uiteindelijk voor jullie eenvoudiger en makkelijker maken om opdrachten binnen te halen. En we willen kwalitatieve vakmannen koppelen aan opdrachtgevers.