Daewoo Nubira 1.6 16klepper moet een nieuwe koppakking, Dokkum

Opdrachtnummer:
108897
Type klus:
Auto reparatie of onderhoud
Uitvoer datum:
In overleg

Gedetailleerde omschrijving:

De koppakking zal vervangen moeten worden. Er komt veel witte rook uit de uitlaat, die ruikt zoetig --> koelvloeistof wordt verbrand.

Ook loopt het reservoir van koelvloeistof langzaam leeg (1 liter per 1000km) Het wordt tijd dat deze vervangen wordt.

Liefst reageren als je in friesland woont.
Noordholland en Groningen ook een mogelijkheid natuurlijk.

Indien mogelijk wil ik ook gebruik maken van vervangend vervoer, tenzij aangegeven kan worden dat het per direct uitgevoerd kan worden.

De klus is uitgevoerd door DTF Technische Dienstverlening

Bekijk profiel

Review van Anoniem

21-01-2010

Ik kan alleen maar 10-en geven, en wel om de volgende redenen:

1. betrouwbaar? per abuis papieren in auto laten liggen/navigatie/kenteken. geen probleem.
2. prijs? Edwin vond zelf dat ie aan de dure kant was. Hij heeft heel veel uren gemaakt voor mijn auto, maar niet alle geschreven, wat ik persoonlijk een topservice vind. bij zoiemand kom je terug.
3. flexibel? Hij werkt de hele dag door, en past zich aan iedere situatie aan.
4. vakman? zie zijn eigen pagina, dat zegt genoeg. vakman als in eerlijk garagist is hij zeker.
5. meedenken? hij denkt niet alleen mee, hij heeft al een antwoord voor jij hem stelt. mijn kop was stuk. terwijl ik loop te ijsberen van ojee, ojee, heeft hij al wat lijntjes uitgegooid voor alternatief
6. planning? perfect. Dit probleem bij de dealer zou veel langer geduurd hebben
7. budget? ik denk dat een besparing van minimaal 1000 euro ten opzichte van een dealer zeker wel budget genoemd mag worden!

kort verslag:

Na een afspraak gemaakt te hebben, werd er meteen na het voorstellen aan elkaar gewerkt.

ik DACHT dat mijn koppakking lek was, daar was de opdracht op geplaatst, maar aan het einde van het verhaal had ik het helemaal mis.
De moterkap ging open, en vrij vlot kwam Edwin er achter dat er heel wat meer mis is mijn auto.

Het bleek dat oa de distributieriem niet goed gemonteerd was door vorige Dealer! De waterpomp niet deugde, en ik veel eerder olie had moeten verversen. En dat niet alleen de koppakking stuk was maar ook de cilinderkop zelf gescheurd was. Dikke drama, dat zou nieuw 1100 euro( voor de cilinderkop alleen) gaan kosten...

Toen bij mij de alermbellen rammelden met geluiden als totalloss, en oh nee etcetera.
Voor ik een beslissing kon nemen had Edwin zijn zakelijke antennes uitgezet, en al dezelfde middag werd een cilinderkop gevonden van de sloop. voor een stuk minder geld dan 1100 euro.

Uiteraard moet je overwegen om gebruikte of nieuwe onderdelen te maken, maar gezien mijn budget koos ik voor de gebruikte. Edwin gaf aan dat het al dikke mazzel was dat er eentje lag, en dat t goed zou komen. (later kreeg hij daar een ietsje spijt van, maar zeer professioneel opgepakt)

Ik ben toen maar naar huis gegaan, want om de klus in 1 dag te klaren, dat zou helaas niet gebeuren. Geen enkel probleem bij Edwin. Hij houdt je keurig per mail/sms/telefoon op de hoogte van de vorderingen van het werk. Ook als er een tegenslag bij zit.

Uiteindelijk bleek de cilinderkop niet helemaal 100 punten te zijn, maar met connecties van Edwin werd dit uiterst professioneel opgelost (revisie bedrijf). van deze kop moest een volledige revisie gedaan worden.vlakken/kleppenstellen/seals controleren.

Voor iedere controle neemt Edwin contact met je op. Hij maakt fotos en filmpjes om te laten zien wat er gebeurt, en dat het gebeurt. Veel garages schrijven op hun factuur dingen, waarvan je vaak denkt: "huh,ok. hebben ze dat ook gedaan dan?"

Edwin is een echte vakman, hij heeft echt kennis van zaken, weet heel secuur wat hij doet.
Aan alles wat hij doet zie je dat hij van zijn vak houdt.
Hij komt betrouwbaar over, en doet wat hij zegt, ook al maakt het hem zelf chagrijnig als t even tegenzit. Echter zal hij dat zeker niet laten merken.

Na een week van wachten kreeg ik een lang verwachtte sms: you've got mail!
In de mail stond dat de auto klaar is. dan en dan kon ik hem wel ophalen.!
Na heel veel zweet van Edwin, en ontzettend veel service en hardwerken had hij het gefixed.
De auto loopt weer als een zonnetje.

Het fijne aan Edwin is dat hij dus fotos en filmpjes laat zien van wat hij doet, niet hele sessies maar sprekende shots. ook laat hij de onderdelen zien of het vervangen gedeelte. Iets wat de meeste dealers niet doen!!

Ook een heel sterk pluspunt vind ik zijn eerlijkheid en meedenken . Doordat mijn reparatie uiteindelijk duurder werd dan afgesproken (puur al het extra werk en de vele uren) vond ik het heel belangrijk dat er de komende tijd geen storingen/defecten aan mijn auto zouden komen. want ja, ik heb die euros niet rondslingeren.
Edwin is APK-keurmeester, en eerste monteur, dus voordat ik het wist zat hij onder de auto, alle bekende punten te controleren. En daar kreeg ik een heel eerlijk advies. "dit en dat komt straks met de keuring..kost ongeveer zus en zoveel." Edwin, als die remleidingen aan de beurt zijn, dan weet ik je te vinden.

Doordat er dus zoveel extra moest gebeuren heb ik meer moeten betalen dan wat via werkspot was afgesproken.

Als ik bij een dealer dit allemaal had laten doen, dan was ik ZEKER het dubbele kwijt.

koppakking vervangen / waterpomp vervangen / blok aankoop / blokrevisie / uren die edwin rekent buiten offerte om / vloeistoffen / filter. reken maar uit.

Voor mij is het duidelijk, de volgende grote klus laat ik bij Edwin van DTF uitvoeren.
Het is voor mij 130km heen en 130 km terug.. maar een geldbesparing van zeker 1000 euro maakt die extra tank benzine die nodig is om er te komen (en de buskaartjes) MEER dan goed.

Edwin, ook via deze weg wil ik je HEEL erg bedanken voor wat hebt gedaan voor mijj!
top!

Hendrik-Jan Leegstra

2 bijlagen

Gerelateerde vakmannen