Trap aanpassen

  • 1.6
    22-10-13 | Mevr. de Graaf, Nijmegen

    Na aanleiding van onderstaand bericht van primateck op 23-10:
    Allereerst wil ik stellen dat we er helemaal niet van houden een publiek podium te kiezen om onze ongenoegens te uiten, maar omdat meneer de Vries niet reageert op onze berichten ( via mail, sms of zijn telefoon niet opneemt) en blijkbaar wel via werkspot reageert , zien we geen andere manier dan deze weg te kiezen.

    Over “uit zijn verband trekken” gesproken
    U zult aan mijn toon horen dat ik licht geïrriteerd word om het feit dat waarheden (gelukkig hebben we alles zwart op wit) worden verdraaid. Er wordt misbruik gemaakt van onze meegaandheid (de afwerking van de trap zou maart geplaatst worden maar is door zijn ‘persoonlijke omstandigheden’ keer op keer verschoven) en als we hierop ingaan, gaat meneer dreigen met een faillissement.
    Om toch de waarheid naar boven te halen, hier een opsomming van de opmerkingen van meneer met daaronder de juiste weergave van de realiteit

    “Wij hebben voor deze opdrachtgever 2 projecten gedaan. 1. een elektrische lichtkoepel geleverd en gemonteerd. Aanneemsom € 2.400,00 2 een vuren trap geplaatst Aanneemsom € 1.100,00”.

    Hier gaan we de eerste keer de fout in: de aanneemsom is €1.600 voor de lichtkoepel en €1.700 voor de trap. Dit is in de factuur veranderd ivm het aanvragen van een subsidie (welke we niet nodig hadden).

    “Dat de trap later geplaatst is dan afspraak klopt, hiervoor waren omstandigheden en was er ook begrip voor”.

    Wij HADDEN hier begrip voor, maar geen 6 maanden.

    “Volgens contract zou de opdrachtgever de bestaande trap verwijderen , maar toen wij kwamen zat deze er nog in en hebben wij die verwijdert.”

    Het klopt dat we in eerste instantie zelf (MET HULP VAN meneer) de trap eruit zoude halen. Dit is niet gebeurd omdat meneer de afspraak heeft verschoven. Ik heb toen aangegeven dat ik dan niet kan helpen met de trap eruit halen omdat we die dag moeten werken. Meneer heeft toen duidelijk aangegeven dat dit niet erg is, zolang we ’s ochtends de deur maar even open doen. Daarnaast lijkt het me sterk dat meneer 5 manuren kwijt is voor het verwijderen van een trap (niet uit elkaar halen of afvoeren want dit hebben we zelf gedaan) als zelf aangeeft 7 trappen te kunnen plaatsen in één dag.

    “De lichtkoepel is geplaatst ,maar omdat het plafond niet afgewerkt was moest het plisee gordijn nog gedaan worden”.

    Dit klopt en is ook zo gecommuniceerd. Het afwerken van het plafond kan namelijk pas nadat de lichtkoepel geplaatst was en dit deden we zelf.

    “De trap is ook geplaatst en in overleg is besloten dat het hekje lang 1 meter en de balustrade later zou worden gemonteerd.”

    Ook dit klopt, alleen niet 6 maanden later, zonder de montage zelf en zonder dat alles compleet is. Er is namelijk duidelijk gesproken over een armleuning langs de wand (ook dit hebben we zwart op wit).

    “Er wordt gesproken over geen compensatie maar dat is een ordinaire leugen.
    “wij hebben de bestaande trap verwijdert 5 manuren”

    zie punt hierboven.

    “ook hebben wij het plat dak waarin de koepel kwam geheel voorzien van nieuwe dakbedekking , werk bestond uit grind weghalen, isolatie aanbrengen en vast schroeven, nieuwe dakbedekking branden, en weer grind er op . oppervlakte circa 40 a 50 m2 , materiaal geleverd door opdrachtgever behalve schotels schroeven en gas. 22 manuren.

    Het dichtbranden rondom de lichtkoepel valt onder de opdracht. Meneer heeft toen voorgesteld om tegen een kleine vergoeding de rest van het dak dicht te branden als wij zelf voor het materiaal zorgden. Dit hebben we gedaan. Wat er even vergeten wordt bij te vertellen, is dat na het dichtbranden er heel wat mankementen zijn ontstaan. Zo is er bijvoorbeeld geen afwatering aangebracht. U moet zich voorstellen dat al het water wat op een dak van 50 m2 valt naar de regenpijp wil. Dit gebeurt normaal gesproken via watergoten. Als vervolgens een van die goten halverwege vergeten wordt te maken waardoor er ongeveer 25m2 van het regenwater niet weg kan (behalve via de muren binnen), het binnen een groot waterballet wordt zodra het gaat regenen. Ook wordt vergeten te vertellen dat de loodslabben eruit zijn getrokken waardoor het regen gewoon via de gevel naar binnen kwam. Of dat er stukken dakleer niet dicht zaten waardoor water rechtsreeks naar binnen liep. Gelukkig hebben we ook dit op foto’s staan
    Daarnaast moet u zich voorstellen dat het extra zuur is als net alle plafonds zijn vernieuwd (nieuw regelwerk, gipsplaten, stucen en net geverfd) . Dat we “het mannetje” die het dak heeft dichtgebrand tot twee keer toe hebben laten terugkomen na een flinke hoosbui wordt er voor het gemak niet bij verteld. Dat we nu nog steeds last van lekkage hebben en dat we die kosten allemaal zelf mogen betalen wordt er ook niet bij verteld.

    “Regelwerk gemonteerd onder de nieuwe trap t.b.v van scheidingswand w.c en dichtzetten trap materiaal deels geleverd door opdracht- gever deels door ons 3 manuren. -maken en leveren nieuwe kelderdeur, kosten circa € 185,00 Voor deze zaken is niets in rekening gebracht en is mondeling als compensatie aan geboden. Dit lijkt mij een heel bedrag voor een trap van € 1,100,00 “

    Het klopt dat meneer dit ter compensatie zou doen. (overigens klopt de € 1.100,00 van de trap niet) Wat wederom vergeten wordt te vertellen is dat meneer eerst door zijn nalatigheid m.b.t. het afmonteren van de trap het regelwerk onder de nieuwe trap zou plaatsen ter compensatie met zijn eigen materiaal. Dat meneer vervolgens NIET zijn eigen materiaal pakt maar dat van ons is natuurlijk niet de bedoeling. Hier hebben we hem op aangesproken waardoor meneer ter compensatie van de compensatie een deur kosteloos zou leveren. Ook deze afspraken hebben we zwart op wit.

    “er wordt ook nog gesproken over een gescheurde trede , deze scheur zat er niet in toen we weg gingen , naderhand zijn er veel werklui over de trap gegaan , wie zegt dat er niet iemand iets zwaars heeft laten vallen?”

    Er is met meneer afgesproken dit te verhelpen door een nieuwe treden omdat een trede niet zomaar mag barsten. Omdat het geen zin heeft hier een welles/niettes kwestie van te maken heeft het geen zin om hier verder op in te gaan behalve te zeggen dat hetgeen meneer zegt niet het geval is..

    “Er is nog door ons aangeboden om het zo maar te laten en financieel nog iets af te spreken , maar opdrachtgever had liever de balustrade en traphekje alsmede de deur.”

    Dat we niet zijn ingegaan op zijn financiële aanbod (eind juni) komt omdat meneer zei dat hij de resterende werkzaamheden nu echt zou gaan uitvoeren. Wij waren niet gebaat bij het geldbedrag omdat dit een schijntje was in vergelijking met hetgeen we kwijt zouden zijn voor het zoeken van een nieuwe leverancier voor het trapwerk (hekwerk, armleuning, deur, nieuwe treden, anti slip strips). We hadden namelijk met meneer een combi deal waardoor het altijd goedkoper is.

    “Ik betreur het dat de trap later is geplaatst dan afgesproken, maar toen we kwamen zag ik dat ze er ook nog niet klaar voor waren. Je kunt niet iedereen tevreden houden dat weet ik maar als je elke morgen weer een sms je hebt of weer gebeldt wordt en prive heb je genoeg aan je hoofd dan heb je het ook wel eens even gehad met een klant die in mijn ogen niks te klagen had over de aanneemsom en de verleende compensatie.”

    Dat we er nog niet klaar voor waren is complete onzin. Meneer bood zelf aan om later de afwerking te verzorgen omdat dit beter was als je spullen zou moeten verhuizen. Omdat dit ons ook fijn leek zijn we hiermee akkoord gegaan. Echter, was dit niet aangeboden dan had alles ZONDER problemen geplaatst kunnen worden (hadden we dat maar gedaan).
    Dat ik elke dag belde is omdat meneer nooit zijn telefoon opnam en op sms’jes pas 2 dagen of later reageerde (wanneer de datum waarop de afspraak plaats had moeten vinden al gepasseerd was en wij vrij hadden genomen). Ik neem aan dat iedereen dat zou doen die betaald heeft voor een dienst en deze nog niet heeft gekregen. Het lijkt me dan ook geen excuus om niet op te nemen of om een afspraak na te komen. Laat staan het fatsoen hebben om deze af te zeggen als wij er voor thuis blijven van ons werk. Het lijkt me al helemaal niet eerlijk naar ons toe om keer op keer terug te vallen op privé omstandigheden bij mensen die zo meegaand zijn geweest. Een kleine kanttekening is dat meneer ondanks deze privé omstandigheden bij ons niet het fatsoen heeft de gemaakte afspraak na te komen maar (aan alle andere reacties op werkspot te zien) het wel op kan brengen om allerhande andere werkzaamheden aan te nemen op werkspot.
    Meneer heeft het in de brief heel vaak over gemaakte uren en de lage aanneemsom). Wat meneer vergeet te vertellen is dat we door zijn nalatigheid 10 keer een dag vrij hebben moeten nemen omdat meneer die dag langs zou komen om de spullen te monteren en niets van zich heeft laten horen. Ik hoef u niet te vertellen dat dat hele dure 10*8uur =80 uren zijn.

    Quote van meneer:
    “ik kan vandaag niet komen, stop met werken en vraag faillissement aan, heb er genoeg van”.
    (Wederom hebben wij deze dreigementen van meneer zwart op wit)

    Het is toch raar dat iemand die zijn afspraken WEER niet nakomt zegt zijn faillissement aan te vragen en dit vervolgens niet doet. Je hebt als consument geen poot om op te staan omdat er wel al betaald is. Je maakt op dat moment een keuze om toch (weer) te proberen je spullen te krijgen en gaat er dan vanuit dat iemand die zo veel begrip heeft gekregen voor zijn persoonlijke situatie ook eerlijk is.

    Een deel van de spullen zijn inmiddels bij ons thuis bezorgd (overigens zonder enige toelichting en niets is ingevreesd. Daarnaast ontbreekt onze leuning met sleutelgatprofiel waar we voor hebben betaald). We hebben wederom zonder enig resultaat geprobeerd contact met meneer te krijgen omdat we vinden dat we toch recht hebben op een compensatie omdat we nu iemand anders moeten inhuren om al het hekwerk in te vrezen, te monteren, treden moet vervangen, hoogte moet aanpassen. Dit zijn kosten waarvoor wel al door ons betaald is, het lijkt me daarom meer dan reëel dat meneer deze kosten voor zijn rekening neemt (het gaat hier om 1 dag werken voor 1 man a €30 euro per uur = €240 euro.)

    Tot slot, het is toch vreemd dat iemand waar je keer op keer probeert contact mee te krijgen en niet reageert wel binnen 24u op een klacht kan reageren. Dit laat maar weer eens zien dat deze man zijn eigen zaakjes belangrijker vindt dan het volgens afspraak uitvoeren van de opdracht.

    Op 22 februari 2013 kochten wij bij Primateck een Trap inclusief afwerking
    Door omstandigheden aan de kant van Primateck hebben zij hetgeen overeengekomen niet geleverd. Meermaals hebben we afspraken gemaakt en deze werden niet nagekomen. Zonder zelfs het fatsoen om af te zeggen.
    Ondanks vele pogingen van onze kant om tot een goede afwikkeling van de gemaakte afspraken te komen heeft Primateck, zelfs na officiële ingebrekestelling tot op heden verzuimd om de afspraken na te komen.
    De trap zou in April al af zijn en inmiddels is het bijna november. Primateck heeft ons een deel van de materialen per koerier opgestuurd zonder de montage te willen verzorgen. Dit terwijl we al voor de hele trap plus afwerking hebben betaald. Wij draaien nu dus op voor nog meer extra kosten voor montage, extra kosten voor de ontbrekende materialen zoals de trapleuning, en het herstellen van een reeds gebroken traptrede. Daarnaast heeft het zetten van de trap inmiddels een vertraging van een half jaar opgelopen. Een half jaar te lang met een trap die niet af is en de gevaarlijke situatie waar je vanaf de overloop op de eerste verdieping naar beneden kunt vallen doordat alle hekwerk ontbreekt….We zijn erg teleurgesteld dat Primateck niet meer op onze berichten reageert en ook niet het fatsoen heeft om ons te compenseren voor de extra kosten. Lees meer

    Na aanleiding van onderstaand bericht van primateck op 23-10:
    Allereerst wil ik stellen dat we er helemaal niet van houden een publiek podium te kiezen om onze ongenoegens te uiten, maar omdat meneer de Vries niet reageert op onze berichten ( via mail, sms of zijn telefoon niet opneemt) en blijkbaar wel via werkspot reageert , zien we geen andere manier dan deze weg te kiezen.

    Over “uit zijn verband trekken” gesproken
    U zult aan mijn toon horen dat ik licht geïrriteerd word om het feit dat waarheden (gelukkig hebben we alles zwart op wit) worden verdraaid. Er wordt misbruik gemaakt van onze meegaandheid (de afwerking van de trap zou maart geplaatst worden maar is door zijn ‘persoonlijke omstandigheden’ keer op keer verschoven) en als we hierop ingaan, gaat meneer dreigen met een faillissement.
    Om toch de waarheid naar boven te halen, hier een opsomming van de opmerkingen van meneer met daaronder de juiste weergave van de realiteit

    “Wij hebben voor deze opdrachtgever 2 projecten gedaan. 1. een elektrische lichtkoepel geleverd en gemonteerd. Aanneemsom € 2.400,00 2 een vuren trap geplaatst Aanneemsom € 1.100,00”.

    Hier gaan we de eerste keer de fout in: de aanneemsom is €1.600 voor de lichtkoepel en €1.700 voor de trap. Dit is in de factuur veranderd ivm het aanvragen van een subsidie (welke we niet nodig hadden).

    “Dat de trap later geplaatst is dan afspraak klopt, hiervoor waren omstandigheden en was er ook begrip voor”.

    Wij HADDEN hier begrip voor, maar geen 6 maanden.

    “Volgens contract zou de opdrachtgever de bestaande trap verwijderen , maar toen wij kwamen zat deze er nog in en hebben wij die verwijdert.”

    Het klopt dat we in eerste instantie zelf (MET HULP VAN meneer) de trap eruit zoude halen. Dit is niet gebeurd omdat meneer de afspraak heeft verschoven. Ik heb toen aangegeven dat ik dan niet kan helpen met de trap eruit halen omdat we die dag moeten werken. Meneer heeft toen duidelijk aangegeven dat dit niet erg is, zolang we ’s ochtends de deur maar even open doen. Daarnaast lijkt het me sterk dat meneer 5 manuren kwijt is voor het verwijderen van een trap (niet uit elkaar halen of afvoeren want dit hebben we zelf gedaan) als zelf aangeeft 7 trappen te kunnen plaatsen in één dag.

    “De lichtkoepel is geplaatst ,maar omdat het plafond niet afgewerkt was moest het plisee gordijn nog gedaan worden”.

    Dit klopt en is ook zo gecommuniceerd. Het afwerken van het plafond kan namelijk pas nadat de lichtkoepel geplaatst was en dit deden we zelf.

    “De trap is ook geplaatst en in overleg is besloten dat het hekje lang 1 meter en de balustrade later zou worden gemonteerd.”

    Ook dit klopt, alleen niet 6 maanden later, zonder de montage zelf en zonder dat alles compleet is. Er is namelijk duidelijk gesproken over een armleuning langs de wand (ook dit hebben we zwart op wit).

    “Er wordt gesproken over geen compensatie maar dat is een ordinaire leugen.
    “wij hebben de bestaande trap verwijdert 5 manuren”

    zie punt hierboven.

    “ook hebben wij het plat dak waarin de koepel kwam geheel voorzien van nieuwe dakbedekking , werk bestond uit grind weghalen, isolatie aanbrengen en vast schroeven, nieuwe dakbedekking branden, en weer grind er op . oppervlakte circa 40 a 50 m2 , materiaal geleverd door opdrachtgever behalve schotels schroeven en gas. 22 manuren.

    Het dichtbranden rondom de lichtkoepel valt onder de opdracht. Meneer heeft toen voorgesteld om tegen een kleine vergoeding de rest van het dak dicht te branden als wij zelf voor het materiaal zorgden. Dit hebben we gedaan. Wat er even vergeten wordt bij te vertellen, is dat na het dichtbranden er heel wat mankementen zijn ontstaan. Zo is er bijvoorbeeld geen afwatering aangebracht. U moet zich voorstellen dat al het water wat op een dak van 50 m2 valt naar de regenpijp wil. Dit gebeurt normaal gesproken via watergoten. Als vervolgens een van die goten halverwege vergeten wordt te maken waardoor er ongeveer 25m2 van het regenwater niet weg kan (behalve via de muren binnen), het binnen een groot waterballet wordt zodra het gaat regenen. Ook wordt vergeten te vertellen dat de loodslabben eruit zijn getrokken waardoor het regen gewoon via de gevel naar binnen kwam. Of dat er stukken dakleer niet dicht zaten waardoor water rechtsreeks naar binnen liep. Gelukkig hebben we ook dit op foto’s staan
    Daarnaast moet u zich voorstellen dat het extra zuur is als net alle plafonds zijn vernieuwd (nieuw regelwerk, gipsplaten, stucen en net geverfd) . Dat we “het mannetje” die het dak heeft dichtgebrand tot twee keer toe hebben laten terugkomen na een flinke hoosbui wordt er voor het gemak niet bij verteld. Dat we nu nog steeds last van lekkage hebben en dat we die kosten allemaal zelf mogen betalen wordt er ook niet bij verteld.

    “Regelwerk gemonteerd onder de nieuwe trap t.b.v van scheidingswand w.c en dichtzetten trap materiaal deels geleverd door opdracht- gever deels door ons 3 manuren. -maken en leveren nieuwe kelderdeur, kosten circa € 185,00 Voor deze zaken is niets in rekening gebracht en is mondeling als compensatie aan geboden. Dit lijkt mij een heel bedrag voor een trap van € 1,100,00 “

    Het klopt dat meneer dit ter compensatie zou doen. (overigens klopt de € 1.100,00 van de trap niet) Wat wederom vergeten wordt te vertellen is dat meneer eerst door zijn nalatigheid m.b.t. het afmonteren van de trap het regelwerk onder de nieuwe trap zou plaatsen ter compensatie met zijn eigen materiaal. Dat meneer vervolgens NIET zijn eigen materiaal pakt maar dat van ons is natuurlijk niet de bedoeling. Hier hebben we hem op aangesproken waardoor meneer ter compensatie van de compensatie een deur kosteloos zou leveren. Ook deze afspraken hebben we zwart op wit.

    “er wordt ook nog gesproken over een gescheurde trede , deze scheur zat er niet in toen we weg gingen , naderhand zijn er veel werklui over de trap gegaan , wie zegt dat er niet iemand iets zwaars heeft laten vallen?”

    Er is met meneer afgesproken dit te verhelpen door een nieuwe treden omdat een trede niet zomaar mag barsten. Omdat het geen zin heeft hier een welles/niettes kwestie van te maken heeft het geen zin om hier verder op in te gaan behalve te zeggen dat hetgeen meneer zegt niet het geval is..

    “Er is nog door ons aangeboden om het zo maar te laten en financieel nog iets af te spreken , maar opdrachtgever had liever de balustrade en traphekje alsmede de deur.”

    Dat we niet zijn ingegaan op zijn financiële aanbod (eind juni) komt omdat meneer zei dat hij de resterende werkzaamheden nu echt zou gaan uitvoeren. Wij waren niet gebaat bij het geldbedrag omdat dit een schijntje was in vergelijking met hetgeen we kwijt zouden zijn voor het zoeken van een nieuwe leverancier voor het trapwerk (hekwerk, armleuning, deur, nieuwe treden, anti slip strips). We hadden namelijk met meneer een combi deal waardoor het altijd goedkoper is.

    “Ik betreur het dat de trap later is geplaatst dan afgesproken, maar toen we kwamen zag ik dat ze er ook nog niet klaar voor waren. Je kunt niet iedereen tevreden houden dat weet ik maar als je elke morgen weer een sms je hebt of weer gebeldt wordt en prive heb je genoeg aan je hoofd dan heb je het ook wel eens even gehad met een klant die in mijn ogen niks te klagen had over de aanneemsom en de verleende compensatie.”

    Dat we er nog niet klaar voor waren is complete onzin. Meneer bood zelf aan om later de afwerking te verzorgen omdat dit beter was als je spullen zou moeten verhuizen. Omdat dit ons ook fijn leek zijn we hiermee akkoord gegaan. Echter, was dit niet aangeboden dan had alles ZONDER problemen geplaatst kunnen worden (hadden we dat maar gedaan).
    Dat ik elke dag belde is omdat meneer nooit zijn telefoon opnam en op sms’jes pas 2 dagen of later reageerde (wanneer de datum waarop de afspraak plaats had moeten vinden al gepasseerd was en wij vrij hadden genomen). Ik neem aan dat iedereen dat zou doen die betaald heeft voor een dienst en deze nog niet heeft gekregen. Het lijkt me dan ook geen excuus om niet op te nemen of om een afspraak na te komen. Laat staan het fatsoen hebben om deze af te zeggen als wij er voor thuis blijven van ons werk. Het lijkt me al helemaal niet eerlijk naar ons toe om keer op keer terug te vallen op privé omstandigheden bij mensen die zo meegaand zijn geweest. Een kleine kanttekening is dat meneer ondanks deze privé omstandigheden bij ons niet het fatsoen heeft de gemaakte afspraak na te komen maar (aan alle andere reacties op werkspot te zien) het wel op kan brengen om allerhande andere werkzaamheden aan te nemen op werkspot.
    Meneer heeft het in de brief heel vaak over gemaakte uren en de lage aanneemsom). Wat meneer vergeet te vertellen is dat we door zijn nalatigheid 10 keer een dag vrij hebben moeten nemen omdat meneer die dag langs zou komen om de spullen te monteren en niets van zich heeft laten horen. Ik hoef u niet te vertellen dat dat hele dure 10*8uur =80 uren zijn.

    Quote van meneer:
    “ik kan vandaag niet komen, stop met werken en vraag faillissement aan, heb er genoeg van”.
    (Wederom hebben wij deze dreigementen van meneer zwart op wit)

    Het is toch raar dat iemand die zijn afspraken WEER niet nakomt zegt zijn faillissement aan te vragen en dit vervolgens niet doet. Je hebt als consument geen poot om op te staan omdat er wel al betaald is. Je maakt op dat moment een keuze om toch (weer) te proberen je spullen te krijgen en gaat er dan vanuit dat iemand die zo veel begrip heeft gekregen voor zijn persoonlijke situatie ook eerlijk is.

    Een deel van de spullen zijn inmiddels bij ons thuis bezorgd (overigens zonder enige toelichting en niets is ingevreesd. Daarnaast ontbreekt onze leuning met sleutelgatprofiel waar we voor hebben betaald). We hebben wederom zonder enig resultaat geprobeerd contact met meneer te krijgen omdat we vinden dat we toch recht hebben op een compensatie omdat we nu iemand anders moeten inhuren om al het hekwerk in te vrezen, te monteren, treden moet vervangen, hoogte moet aanpassen. Dit zijn kosten waarvoor wel al door ons betaald is, het lijkt me daarom meer dan reëel dat meneer deze kosten voor zijn rekening neemt (het gaat hier om 1 dag werken voor 1 man a €30 euro per uur = €240 euro.)

    Tot slot, het is toch vreemd dat iemand waar je keer op keer probeert contact mee te krijgen en niet reageert wel binnen 24u op een klacht kan reageren. Dit laat maar weer eens zien dat deze man zijn eigen zaakjes belangrijker vindt dan het volgens afspraak uitvoeren van de opdracht.

    Op 22 februari 2013 kochten wij bij Primateck een Trap inclusief afwerking
    Door omstandigheden aan de kant van Primateck hebben zij hetgeen overeengekomen niet geleverd. Meermaals hebben we afspraken gemaakt en deze werden niet nagekomen. Zonder zelfs het fatsoen om af te zeggen.
    Ondanks vele pogingen van onze kant om tot een goede afwikkeling van de gemaakte afspraken te komen heeft Primateck, zelfs na officiële ingebrekestelling tot op heden verzuimd om de afspraken na te komen.
    De trap zou in April al af zijn en inmiddels is het bijna november. Primateck heeft ons een deel van de materialen per koerier opgestuurd zonder de montage te willen verzorgen. Dit terwijl we al voor de hele trap plus afwerking hebben betaald. Wij draaien nu dus op voor nog meer extra kosten voor montage, extra kosten voor de ontbrekende materialen zoals de trapleuning, en het herstellen van een reeds gebroken traptrede. Daarnaast heeft het zetten van de trap inmiddels een vertraging van een half jaar opgelopen. Een half jaar te lang met een trap die niet af is en de gevaarlijke situatie waar je vanaf de overloop op de eerste verdieping naar beneden kunt vallen doordat alle hekwerk ontbreekt….We zijn erg teleurgesteld dat Primateck niet meer op onze berichten reageert en ook niet het fatsoen heeft om ons te compenseren voor de extra kosten.

    23-10-13
    PRIMATECK drachten schrijft:

    Ik vind het een slechte zaak dat werkspot reacties laat plaatsen zonder eerst te bekijken of deze kloppen.
    Er staat een heel verhaal maar veel klopt niet f is uit zijn verband getrokken.
    Wij hebben voor deze opdrachtgever 2 projecten gedaan.
    1. een elektrische lichtkoepel geleverd en
    gemonteerd. Aanneemsom € 2.400,00
    2 een vuren trap geplaatst
    Aanneemsom € 1.100,00

    Dat de trap later geplaatst is dan afspraak klopt,
    hiervoor waren omstandigheden en was er ook
    begrip voor.
    Volgens contract zou de opdrachtgever de
    bestaande trap verwijderen , maar toen wij
    kwamen zat deze er nog in en hebben wij die verwijdert.
    De lichtkoepel is geplaatst ,maar omdat het
    plafond niet afgewerkt was moest het plisee
    gordijn nog gedaan worden.
    De trap is ook geplaatst en in overleg is
    besloten dah het hekje lang 1 meter en
    de balustrade later zou worden gemonteerd.

    Er wordt gesproken over geen compensatie maar dat is een ordinaire leugen.

    -wij hebben de bestaande trap verwijdert
    5 manuren.
    -ook hebben wij het plat dak waarin de koepel
    kwam geheel voorzien van nieuwe
    dakbedekking , werk bestond uit grind
    weghalen, isolatie aanbrengen en vast
    schroeven, nieuwe dakbedekking branden,
    en weer grind er op .
    oppervlakte circa 40 a 50 m2 , materiaal
    geleverd door opdrachtgever behalve schotels
    schroeven en gas. 22 manuren.
    -regelwerk gemonteerd onder de nieuwe trap
    t.b.v van scheidingswand w.c en dichtzetten
    trap materiaal deels geleverd door opdracht-
    gever deels door ons 3 manuren.
    -maken en leveren nieuwe kelderdeur,
    kosten circa € 185,00

    Voor deze zaken is niets in rekening gebracht en is mondeling als compensatie aan geboden.
    Dit lijkt mij een heel bedrag voor een trap
    van € 1,100,00

    er wordt ook nog gesproken over een gescheurde trede , deze scheur zat er niet in toen we weg gingen , naderhand zijn er veel werklui over de trap gegaan , wie zegt dat er niet iemand iets zwaars heeft laten vallen?

    Er is nog door ons aangeboden om het zo maar te laten en financieel nog iets af te spreken , maar opdrachtgever had liever de balustrade en traphekje alsmede de deur.
    Deze hebben we geleverd en dachten dat het
    daarmee klaar was tot ik hun reactie las.

    Ik betreur het dat de trap later is geplaatst dan afgesproken, maar toen we kwamen zag ik dat ze er ook nog niet klaar voor waren.
    Je kunt niet iedereen tevreden houden dat weet ik maar als je elke morgen weer een sms je hebt of weer gebeldt wordt en prive heb je genoeg aan je hoofd dan heb je het ook wel eens even gehad met een klant die in mijn
    ogen niks te klagen had over de aanneemsom en de verleende compensatie. Lees meer

    Ik vind het een slechte zaak dat werkspot reacties laat plaatsen zonder eerst te bekijken of deze kloppen.
    Er staat een heel verhaal maar veel klopt niet f is uit zijn verband getrokken.
    Wij hebben voor deze opdrachtgever 2 projecten gedaan.
    1. een elektrische lichtkoepel geleverd en
    gemonteerd. Aanneemsom € 2.400,00
    2 een vuren trap geplaatst
    Aanneemsom € 1.100,00

    Dat de trap later geplaatst is dan afspraak klopt,
    hiervoor waren omstandigheden en was er ook
    begrip voor.
    Volgens contract zou de opdrachtgever de
    bestaande trap verwijderen , maar toen wij
    kwamen zat deze er nog in en hebben wij die verwijdert.
    De lichtkoepel is geplaatst ,maar omdat het
    plafond niet afgewerkt was moest het plisee
    gordijn nog gedaan worden.
    De trap is ook geplaatst en in overleg is
    besloten dah het hekje lang 1 meter en
    de balustrade later zou worden gemonteerd.

    Er wordt gesproken over geen compensatie maar dat is een ordinaire leugen.

    -wij hebben de bestaande trap verwijdert
    5 manuren.
    -ook hebben wij het plat dak waarin de koepel
    kwam geheel voorzien van nieuwe
    dakbedekking , werk bestond uit grind
    weghalen, isolatie aanbrengen en vast
    schroeven, nieuwe dakbedekking branden,
    en weer grind er op .
    oppervlakte circa 40 a 50 m2 , materiaal
    geleverd door opdrachtgever behalve schotels
    schroeven en gas. 22 manuren.
    -regelwerk gemonteerd onder de nieuwe trap
    t.b.v van scheidingswand w.c en dichtzetten
    trap materiaal deels geleverd door opdracht-
    gever deels door ons 3 manuren.
    -maken en leveren nieuwe kelderdeur,
    kosten circa € 185,00

    Voor deze zaken is niets in rekening gebracht en is mondeling als compensatie aan geboden.
    Dit lijkt mij een heel bedrag voor een trap
    van € 1,100,00

    er wordt ook nog gesproken over een gescheurde trede , deze scheur zat er niet in toen we weg gingen , naderhand zijn er veel werklui over de trap gegaan , wie zegt dat er niet iemand iets zwaars heeft laten vallen?

    Er is nog door ons aangeboden om het zo maar te laten en financieel nog iets af te spreken , maar opdrachtgever had liever de balustrade en traphekje alsmede de deur.
    Deze hebben we geleverd en dachten dat het
    daarmee klaar was tot ik hun reactie las.

    Ik betreur het dat de trap later is geplaatst dan afgesproken, maar toen we kwamen zag ik dat ze er ook nog niet klaar voor waren.
    Je kunt niet iedereen tevreden houden dat weet ik maar als je elke morgen weer een sms je hebt of weer gebeldt wordt en prive heb je genoeg aan je hoofd dan heb je het ook wel eens even gehad met een klant die in mijn
    ogen niks te klagen had over de aanneemsom en de verleende compensatie.

Projectomschrijving

Geachte, Ik ben opzoek naar een vakman die voor ons de huidige trap een halve meter naar voren (richting de voorkant) kan verplaatsen en/of optioneel (afhankelijk van de prijs) een nieuwe trap plaatst met aan de bovenzijde een kwartslag naar links.